آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستان

هشدار تازه سازمان بین‌المللی مهاجرت نسبت به وقوع فاجعه انسانی در افغانستان

خبرگزاری دید: سازمان بین‌المللی مهاجرت گفته است که وضعیت جاری افغانستان نشان دهنده آن است که این کشور با خطر فاجعه انسانی روبرو است.


سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرده است که وضعیت جاری در افغانستان بدان معناست که این کشور با خطر واقعی سقوط سیستماتیک و فاجعه انسانی روبرو است، زیرا تقریباً همه مردم افغانستان اکنون در فقر فرو رفته‌اند.
همچنان این سازمان برای حمایت از مهاجرین افغانستان ۵۸۹ میلیون دالر درخواست کمک کرده است.
سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) می‌گوید که برای پاسخگویی به نیازهای فوری بشردوستانه و حفاظتی از ۳.۶ میلیون نفر آسیب‌دیده از بحران افغانستان ۵۸۹ میلیون دالر درخواست داده است.
در اعلامیه‌ سازمان‌ بین‌المللی مهاجرت که امروز چهارشنبه (۲۰ دلو) نشر شده، به نقل از اوگوچی دانیلز، معاون مدیر کل عملیات این سازمان آمده است که بحران جاری در افغانستان نیازهای بشردوستانه را تشدید می‌کند.
این سازمان افزوده است که با گذشت نزدیک به شش ماه از تحولات سیاسی در افغانستان، بیش از نیمی از جمعیت ‌این کشور اکنون به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند که ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

IOM

این سازمان افزوده است که با توجه به خطر وخامت بیشتر وضعیت اجتماعی-اقتصادی و امنیتی در افغانستان، آوارگی داخلی و مهاجرت عمدتاً به ایران و پاکستان، احتمالاً در ماه‌های آینده ادامه خواهد یافت.
به گفته‌ سازمان بین‌المللی مهاجرت، در سال گذشته‌ میلادی ۷۰۰ هزار نفر به ۵.۵ میلیون آواره افغانستان افزوده شده‌ است.
این در حالی است که با روی کار آمدن امارت اسلامی در افغانستان موج بزرگی از مهاجرت‌ها آغاز و میلیون‌ها تن در کشور بیکار شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا