آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

هشدار روسیه: حضور احتمالی نیروهای حافظ صلح در اوکراین، آغازگر جنگ جهانی سوم است

خبرگزاری دید: معاون شورای امنیت روسیه گفته که همه نتیجه حضور نظامیان امریکا و متحدانش را در افغانستان دیدند و در صورتی که نیروهای حافظ صلح وارد اوکراین شود، نابود خواهند شد.

دیمتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه روز گذشته گفته است که نیروهای به اصطلاح حافظ صلح که استقرار آن ها در اوکراین تحت نظارت ناتو در حال حاضر در اروپا مطرح است، در صورت حضور در خطوط مقدم بدون رضایت روسیه، حذف خواهند شد.

وی گفته است: بدیهی است که چنین «صلح بانان» دشمنان بی‌رنگ ما، گرگ‌هایی در لباس میش هستند. اگر بدون رضایت روسیه، سلاح در دست و تهدید مستقیم در خط مقدم مستقر شوند، آن‌ها هدف مشروعی برای نیروهای مسلح ما خواهند بود.

به گفته مدودف، «آن صلح بانان باید بی‌رحمانه نابود شوند زیرا سربازان دشمن» هستند.

وی خطاب به اروپا هشدار داده است: آیا اروپا برای صف طولانی تابوت‌هایی که «صلح بانان» خود را در دست دارند، آماده است؟

معاون شواری امنیت روسیه افزوده است که نیت واقعی کشورهای عضو ناتو کاملاً واضح است، تحمیل صلحی که برای آن‌ها مطلوب است.

مدودف یادآور شد که نتایج بالقوه چنین اقداماتی را می‌توان در «تاریخ عملیات‌های انجام‌شده توسط ایالات متحده و متحدانش در مناطق مختلف جهان، [از جمله] تراژدی‌های کوریا، ویتنام، یوگسلاوی، عراق، افغانستان و تعداد زیادی از کشورهای افریقایی مشاهده کرد».

وی بیان داشته است:‌ واضح است که به اصطلاح حافظان صلح ناتو صرفاً آماده می‌شوند تا در کنار دشمنان ما وارد جنگ شوند تا از این موضوع به نفع خود بهره ببرند و اوضاع را به نقطه‌ای بی‌بازگشت برسانند و جنگ جهانی سوم را که ادعا می‌کنند از آن هراس دارند، آغاز می‌کنند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا