آخرین اخبارافغانستان

هشدار رییس صحت عامه هرات: شفاخانه‌ها پر از مریضان کرونا شده، ماسک بزنید!

رییس صحت عامه هرات هشدار داده که شفاخانه‌های ولایت پر از مریضان کرونایی شده و از مردم خواسته که موارد بهداشتی را رعایت کنند و ماسک بزنند.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالحکیم تمنا رییس صحت عامه هرات، با نشر مطلبی در فیسبوک، هشدار داده که شفاخانه‌ها از «بیماران وخیم کرونا» پُر شده و مصرف اکسیجن برای این بیماران چنان افزایش یافته که تمام اکسیجن تولیدی هرات مصرف می‌شود.

آقای تمنا افزوده است، به دنبال تکمیل شدن ظرفیت شفاخانه بیماران کووید-۱۹ در منطقه شیدایی، یک شفاخانه دیگر در منطقه گازرگاه هرات از روز چهارشنبه، برای پذیرش بیماران تازه آماده شده است.
او از هراتیان خواسته موارد بهداشتی را برای پیش‌گیری از کرونا به گونه جدی رعایت کنند. وی در بخشی از مطلب خود نگاشته است: «عاجزانه تقاضا می‌کنم بیش‌تر از این بی‌احتیاطی نکنید و با جان خود بازی نکنید؛ زیرا پشیمانی در بستر شفاخانه سودی ندارد».
این مقام ارشد صحی در هرات هشدار داده که در صورت بی‌توجهی مردم به رعایت موارد بهداشتی برای جلوگیری از گسترش ویروس، پذیرش بیماران و عرضه طبی «ناممکن» می‌شود و تلفات از «کنترول» خارج خواهد شد.
ریاست صحت عامه هرات از مردم خواسته برای مهار گسترش ویروس، از ماسک استفاده کنند، فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت، از دست دادن پرهیز کنند و دست‌های‌شان را با صابون بشویند. بر اساس آخرین آمار، در جریان ۲۴ ساعت گذشته در هرات ۵۵ مبتلای جدید ثبت شده و پنج نفر از اثر کرونا جان باخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا