آخرین اخباراجتماعافغانستان

هشدار سرپرست وزارت صحت از شیوع موج دوم کرونا در کشور

سرپرست وزارت صحت عامه از شیوع موج دوم کرونا در کشور هشدار داده و تایید کرد که اکنون موج دوم این ویروس در کل افغانستان سیاحت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت عامه می‌گوید که با توجه به واقعاتی که در لابراتوارهای کشور آزمایش شده است، نشان می‌دهد که شمار واقعات مثبت ویروس کرونا در کشور رو به افزایش است.

داکتر عثمانی، از تدابیر وزارت صحت عامه برای جلوگیری از موج دوم ویروس کرونا در کشور اطمینان داده تاکید نمود: پلانی که برای جلوگیری از موج دوم ویروس کرونا در همکاری با نهادهای ذیربط تدوین شده اکنون در ۳۴ ولایت کشور در مرحله تطبیق قرار دارد.
او هم‌چنان گفت که کمیته‌های اضطرار دوباره فعال شده است و برای مبارزه با موج دوم ویروس کرونا تلاش می‌ورزند.
داکتر عثمانی، گفت که بر اساس فیصله کابینه دولت جمهوری اسلامی افغانستان، برای جلوگیری از گسترش موج دوم این ویروس ، قرار است هوتل‌های عروسی که از عوامل مهم گسترش ویروس در کشور به شمار می‌رود تا ختم ماه قوس بسته شود.
نامزد وزیر صحت عامه، از تمام شهروندان کشور خواست که برای وقایه در برابر این ویروس، توصیه‌های صحی را به خصوص استفاده از ماسک، شستن مکرر دست‌ها و خودداری از اشتراک در جاهای مزدحم رعایت نمایند.
سرپرست وزارت صحت عامه شیوع ویروس کرونا را در کشورهای همسایه نگران کننده خوانده و از شهروندان کشور خواست تا از سفرهای غیر ضروری به کشورهای ایران و پاکستان خودداری نمایند.
هم‌چنان داکتر عثمانی اضافه نمود که بالا بودن مقاومت بدن در برابر ویروس کرونا نقش مهم دارد و استفاده از ویتامین دی و ویتامین سی مقاومت بدن را افزایش می‌هد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا