آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

طالبان به دولت:

مراکز فرماندهی تعرضی ارتش مصئون نمی‌ماند

گروه طالبان پس از پذیرفتن مسئولیت انفجار موتربمب در پکتیا، به دولت هشدار داد که سپس مراکز فرماندهی حملات تعرضی ارتش مصئون نخواهد بود.

گروه طالبان پس از پذیرفتن مسئولیت انفجار موتربمب در پکتیا، به دولت هشدار داد که سپس مراکز فرماندهی حملات تعرضی ارتش مصئون نخواهد بود.
به گزارش خبرگزاری دید، ساختمان «حفظ تاسیسات» ارتش در شهر گردیز با یک موتر مملو از مواد انفجاری از سوی گروه طالبان هدف حمله قرار گرفت.
در پی این حمله وزارت دفاع ملی اعلام کرد در اثر این حمله ۵ فرد ملکی کشته شده و ۲۰ تن دیگر به شمول ۱۵ فرد ملکی و ۵ ارتشی زخمی برداشته است.
وزارت دفاع می‌گوید که نیروهای ارتش، این موتر را پیش از رسیدن به هدف شناسایی کرده بودند و در نزدیکی ساختمان «حفظ تاسیسات» ارتش انفجار کرده است.
در همین حال، ذبیخ‌الله مجاهد از سخنگویان طالبان می‌گوید که آن‌ها صبح امروز یک «کلوپ عکسری» را که یک مرکز مهم فرماندهی نظامی است، هدف حمله قرار داده‌اند.
به گفته او، این حمله پاسخی به اعلام و آغاز حملات تعرضی نیروهای دولتی در برابر طالبان بوده است.
این سخنگوی طالبان هشدار داده است که مراکز فرماندهی «حملات تعرضی» نیروهای دولتی، پس از این از جمله جاهایی خواهد بود که مصئونیت ندارد.
پس از حملات تروریستی بر شفاخانه‌ای در شهر کابل و مراسم تشییع جنازه در ننگرهار، رییس جمهور غنی به قوای مسلح دستور داد که از حالت دفاع فعال به حالت تهاجمی درآیند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا