آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

هشدار عمران خان: اگر روابط را با طا-لبان افغان قطع کنیم، تروریزم در پاکستان گسترش می‌یابد

خبرگزاری دید: عمران خان نخست وزیر پیشین پاکستان هشدار داده است که اگر دولت شهباز شریف تعامل با طا-لبان افغان را قطع کند، تروریزم در پاکستان گسترش می‌یابد.

عمران خان رییس حزب تحریک انصاف پاکستان روز گذشته از دولت این کشور در مورد رویکردش نسبت به طا-لبان افغان به شدت انتقاد کرد و هشدار داد که در صورت قطع روابط اسلام‌آباد با طا-لبان افغان، تروریزم در این کشور افزایش خواهد یافت.

خان با انتقاد از برخی اظهارات وزرای کلیدی دولت فدرال PML-Nled پاکستان در مورد هدف قرار دادن مخفی‌گاه‌های طا-لبان پاکستانی در افغانستان هشدار داد: اگر ما روابط خود را با افغانستان قطع کنیم، جنگ با تروریزم بیشتر خواهد شد.

وی افزود که اگر طا-لبان افغان در این زمینه با پاکستان همکاری نکنند، تروریزم را نمی‌توان در این کشور متوقف کرد.

به گفته وی، اسلام‌آباد پس از آن‌که طا-لبان حامی پاکستان قدرت را در افغانستان در ماه اگست ۲۰۲۱ به دست گرفت این فرصت را داشت تا با تحریک طا-لبان پاکستان به توافق صلح‌آمیز دست یابد.

وی در ادامه گفته که طا-لبان پس از تسلط بر افغانستان از شبه‌نظامیان تی‌تی‌پی خواسته بودند تا به پاکستان بازگردند.

عمران خان بیان داشته است: زمانی که تحریک طا-لبان پاکستان به پاکستان رانده شدند، باید بر اسکان مجدد آ‌نها تمرکز می‌کردیم.

رییس حزب تحریک انصاف شمار شبه‌نظامیان تی‌تی‌پی را بین ٥ تا ٧ هزار نفر اعلان کرد.

گفتنی است که خان همواره به حمایت از طا-لبان متهم بوده و پس از سلب صلاحیت از سوی پارلمان پاکستان به انتقاد از دولت این کشور پرداخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا