آخرین اخبارافغانستانسیاست

هشدار ملا برادر به امریکایی‌ها:

اگر در زمان معین خارج نشوید، تصمیم لازم اتخاذ می‌شود

ملا عبدالغنی برادر به امریکا هشدار داده است در صورتی که افغانستان را طبق توافق‌نامه دوحه ترک نکند، این گروه تصمیم لازم را در این مورد خواهد گرفت.

ملا عبدالغنی برادر به امریکا هشدار داده است در صورتی که افغانستان را طبق توافق‌نامه دوحه ترک نکند، این گروه تصمیم لازم را در این مورد خواهد گرفت.
ملا برادر به تازگی در مصاحبه‌ای با تسنیم گفته است، نتایج تطبیق توافق‌نامه دوحه با ایالات متحده تاکنون مثبت بوده، اما هشدار داده است در صورتی که واشنگتن نیروهایش را بر اساس این توافق از افغانستان خارج نکند، این گروه تصمیم لازم را در این باره خواهد گرفت.
وی گفته است: «نتایج تطبیق توافق‌نامه دوحه با ایالات متحده تاکنون مثبت بوده است. در مرحله اول، ایالات متحده اعلان نمود که پنج پایگاه نظامی را ترک کرده و شمار نیروهای امریکایی به ۸ هزار و ۶۰۰ تن کاهش یافته است، چنانچه این روند ادامه دارد».
در همین حال، معاون سیاسی گروه طالبان هشدار داده در صورتی که امریکا افغانستان را بر اساس توافق‌نامه ترک نکند، این گروه تصمیم لازم را خواهد گرفت.
در رابطه به گفت‌وگوهای میان‌افغانی در روند صلح، برادر تأکید کرده است که هیچ توافق‌ پنهانی بین این گروه و امریکا وجود ندارد.
وی با رد این که گروه طالبان لیست جدیدی از زندانیان را به حکومت افغانستان سپرده، افزوده است که حکومت افغانستان باید زندانیان این گروه را بر اساس توافق‌نامه دوحه رها کند تا زمینه برای گفت‌وگوهای میان‌افغانی مساعد گردد.
ملا برادر در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که آیا این گروه قصد گرفتن قدرت را در افغانستان دارد، گفته است که گروه طالبان به دنبال حکومت فراگیر اسلامی است و قصد انحصار قدرت را ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا