آخرین اخبارجهاندولت فراگیرسیاست

هشدار نیکلاسن از وجود گروه‌های مسلح در افغانستان و تاکید بر تشکیل حکومت فراگیر!

خبرگزاری دید: نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در سفرش به هند و دیدار با مقامات امنیتی و سیاست خارجی این کشور در رابطه به وضعیت افغانستان رایزنی کرد.

توماس نیکلاسن نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان به تازگی در چند رشته توییت نگاشته است که در سفر سه روزه‌اش به هند با مقامات بلندپایه این کشور در مورد تحولات افغانستان و چگونگی همکاری‌های منطقه‌ای برای رسیدگی به چالش‌ها رایزنی کرده است.

وی نوشته است: بسیاری گفت‌وگوکنندگان، اندیشکده‌ها و رسانه‌ها ابراز نگرانی کردند که گروه‌های شبه‌نظامی در افغانستان در حال تبدیل شدن به یک تهدید فزاینده برای امنیت هند هستند. برخی از آن‌ها همکاری نزدیکتر میان همسایگان افغانستان را برای رسیدگی به این موضوع پیشنهاد کردند.

وی افزوده است: ما توافق کردیم که حضور حداقلی در کابل برای درک بهتر وضعیت و حمایت از افغان‌های نیازمند مفید است. ما همچنین در مورد وضعیت حقوق بشر و این‌که برای ثبات و صلح بلندمدت همه‌شمول و فراگیر بودن حکومت ضروری است، بحث کردیم.

از زمان رویکار آمدن طا-لبان در افغانستان، کشورهای منطقه همواره بر فراگیر بودن حکومت تأکید کرده‌اند، اما طا-لبان می‌گویند که حکومت آن‌ها همه‌شمول است.

گفتنی است که نیکلاسن در سفرش به پاکستان، ترکیه و هند همواره به حضور رو به رشد گروه‌های تروریستی در افغانستان اشاره کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا