آخرین اخبارجهانسیاست

هشدار وزیر خارجه ایران به اسراییل: منتظر شمارش معکوس انتقام سخت باشید!

خبرگزاری دید: در پی ترور سید رضی موسوی از نظامیان برجسته ایرانی از سوی رژیم اسراییل در سوریه، مقام‌های ایران به این رژیم هشدار دادند که منتظر شمارش معکوس انتقام سخت باشد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران می گوید، رژیم اسرايئل باید منتظر شمارش معکوس سخت باشد.

این دیپلمات برجسته ایرانی در صفحه شخصی خود در اکس در واکنش به کشته شدن سید رضی موسوی که در اثر حمله هوایی رژیم اسرائيل در سوریه کشته شد این فرمانده پیشین سپاه را «مستشار ایرانی مبارزه با تروریزم در سوریه» خواند و تاکید کرد سید رضی همراه با قاسم سلیمانی علیه تروریست‌ها در منطقه مبارزه می‌کرده.

او همچنین ادامه داده که تل‌ابیب باید منتظر شمارش معکوس سخت باشد.

اظهارات امیرعبداللهیان در حالی مطرح می‌شود که شب گذشته و ساعاتی پس از اعلام کشته شدن این فرمانده پیشین سپاه گروهی از کفن‌پوشان با تجمع مقابل ساختمان شورای عالی امنیت ملی ایران، خواستار پاسخ قاطع ایران به این اقدام رژیم اسرائيل شدند. حاضران در آن تجمع با سر دادن شعارهایی چون «جمهوری اسلامی، انتقام انتقام» خواستار پاسخ قاطع به اسرائيل شده‌اند. 

همچنین سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داده که هفته آینده یک جلسه فوق‌العاده در مجلس در این خصوص برگزار خواهد شد. ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به این موضوع اعلام کرده که جمهوری اسلامی قطعاً به این اقدام رژیم اسرائيل واکنش نشان خواهد داد.

جعفر اسدی فرمانده اسبق مستشاران ایرانی در سوریه و معاون بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا هم در گفت‌وگویی کشته شدن سید رضی موسوی را ناشی از لو رفتن مکان دقیق زندگی او توسط جاسوس‌ها دانسته است.

این نظامی عالی‌رتبه سپاه در گفت‌وگویی با خبرگزاری تسنیم همچنین در این خصوص گفت: «اسرائيل در هفته‌های گذشته هم یکی از مقرهایی که سیدرضی موسوی به آنجا تردد داشت را هدف قرار داد ولی او در آن مکان نبود؛ اما این بار به واسطه جاسوس‌هایی که داشتند، توانستند مکان دقیق حضورش را شناسایی کنند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا