آخرین اخبارافغانستانورزش

هفتمین جشنواره« گپ جوان» در بلخ برگزار شد


هفتمین جشنواره ملی زیر نام “گپ جوان” با حضور ده‌ها تن از جوانان علاقه‌مند، در مزارشریف برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، غلام عباس حسینی، هماهنگ‌کننده برنامه گپ جوان در ولایت بلخ به خبرگزاری دید گفت: این پروسه به هدف توانمندسازی جوانان برای بیان دیدگاه‌های‌شان از سال ۱۳۹۰ به این سو و سالانه در ۵ ولایت کشور برگزار می‌شود.
وی گفت: در سال جاری ولایات کابل، پنجشیر، قندهار، ننگرهار و بلخ تحت پوشش این برنامه قرار گرفته‌اند و در ولایت بلخ ۳۱۳ تن از جوانان شامل این برنامه شده‌اند.
حسینی گفت: برای جوانان در بخش‌های مختلف مانند وبلاگ‌نویسی، استفاده از صفحات اجتماعی، فیلم‌برداری، عکاسی و آموزش دادخواهی، معلومات ارایه می‌شود و بعد از آن جوانان به صورت عملی به فعالیت پرداخته‌اند.
او گفت: راه‌اندازی جشنواره شامل برنامه‌های تفریحی، موسیقی، نمایشگاه عکس و توزیع تقدیرنامه به شرکت‌کنندگان این جشنواره بوده است.
کاوون بشارت، یکی از اشتراک‌کنندگان برنامه گپ جوان گفت: پس از فراگیری مهارت‌های نوین عکاسی توانست که عکس‌هایش را برای سایت‌های معتبر بفرستد و بعد از این می‌تواند به عنوان یک عکاس مسلکی برای سایت‌ها و نهادهای مختلف کار کند.
هما همتا، یکی دیگر از شرکت‌کنندگان گفت: با راه‌اندازی صفحه‌ای بنام “دوستی با هم‌نوع” در صفحات اجتماعی توانسته است ذهنیت جامعه و مردم را در راستای برخورد با افراد معتاد تغییر بدهد.
گفتنی است، در ۷ دوره فعالیت جشنواره گپ جوان در تمام کشور تاکنون بیش از ۱۰ هزار جوان در سطح کشور از طریق این پروسه، تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا