آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهمسیاست

شورای امنیت ملی:

هفته گذشته خون‌بارترین هفته در ۱۹ سال گذشته برای نیروهای مسلح بود

دفتر شورای امنیت ملی با خون بارترین خواندن هفته گذشته در ۱۹ سال اخیر، اعلام کرد که طالبان در هفته گذشته در ۳۲ ولایت کشور در ۴۲۲ فعالیت تروریستی، ۸۴۱ نیروی امنیتی و دفاعی کشور را شهید و یا زخمی کرده است.


به گزارش خبرگزاری دید، دفتر شورای امنیت ملی امروز (دوشنبه ۲ سرطان) در خبرنامه‌ای گفته است که طالبان هفته گذشته، در ۳۲ ولایت کشور، ۴۲۲ فعالیت تروریستی را انجام دادند که در نتیجه آن ۸۴۱ نیروی امنیتی و دفاعی افغان شهید و زخمی شدند.
این دفتر گفته که با این‌حال در حملات طالبان، ۲۹۱ نیروی امنیتی و دفاعی کشور شهید و ۵۵۰ تن دیگر شان زخمی شدند. همچنین در خشونت‌های هفته گذشته طالبان، ۱۴۸ فرد ملکی نیز شهید و زخمی شده است.
به این اساس؛ هفته گذشته در ۱۹ سال پسین از بابت خشونت‌ها، خون‌بارترین هفته بوده است، این در حالیست که طالبان به کاهش خشونت در برابر افغان‌ها تعهد کرده و گفته بودند که برای صلح کار خواهند کرد.
دفتر شورای امنیت ملی گفته است که این گروه با همه تعهداتش، با وجود حسن نیت و فعالیت‌ها از سوی دولت جمهوری اسلامی افغانستان هنوز هم ریختن خون افغان‌های مسلمان را جاری نگهداشته، در تعهدات شان ناکام ماندند و برای صلح هیچ‌گونه حسن نیت نشان نداده است.
در خبرنامه آمده است که خشونت جاری در برابر مردم ما به هیچ وجه برای دولت جمهوری اسلامی افغانستان قابل قبول نبوده و تاکید می‌شود که این حالت هرچه زودتر باید پایان یابد و فعالیت‌های واقعی و موثر برای صلح آغاز گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا