آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

همایش انجمن وکلای مدافع از سوی طا-لبان لغو شد

رسول شهزاد – خبرگزاری دید
خبرگزاری دید – کابل: مسئولان در انجمن وکلای مدافع افغانستان اعلام کردند که کنفرانس خبری این نهاد که قرار بود امروز یکشنبه (۱۴ قوس) در کابل برگزار شود با دخالت افراد «امارت اسلامی» لغو شد.


ناهید شریفی(مستعار) یک تن از وکلای مدافع کشور و از برگزار کنندگان این برنامه در صحبت به خبرگزاری دید گفت: انجمن وکلای مدافع با آن که مکتوب رسمی از وزارت‌های عدلیه و داخله کشور داشتند بازهم طا-لبان اجازه برگزاری این نشست را ندادند.
شریفی همچنان افزود که صبح امروز در محل برگزاری نشست وکلای مدافع کشور تعداد زیادی از افراد «امارت اسلامی» مجهز به سلاح‌های سنگین همه را از صحن تالار خارج کردند و هیچگونه دلیل خاصی برای لغو این برنامه نداشتند.
پیش از این نیز طا-لبان به گروه زنان مبارز کشور اجازه برگزاری نشست خبری را در مورد فرمان اخیر ملا هبت‌الله آخوندزاده نداده بود.
ناهید همچنان افزود که هدف برگزاری این نشست خبری حفظ استقلالیت و عدم ادغام انجمن مستقل وکلای مدافع افغانستان بود که تعداد زیادی از وکلای مدافع از سراسر کشور در آن اشتراک داشتند اما در دقایق پیش از برگزاری، افراد طا-لبان به محل آمدند و اجازه ندادند.
وی افزود که برای برگزاری این نشست و چونگی برگزاری آن مکتوب رسمی از سوی وزارت عدلیه کشور داشته است و همچنان برای تامین امنیت این برنامه از وزارت داخله کشور نیز اجازه نامه گرفته بودند.
این وکیل مدافع همچنان گفت که افراد طا-لبان زمانی که متوجه شدند که همکاران ما از جریان دخالت آنها عکس گرفته‌اند آمدند و به زور تیلفون‌های شان را گرفتند و تصاویر گرفته شده را حذف کردند و بعد از آن همه را از تالار خارج کردند.
گفتنی است که بعد از سقوط کابل به دست طا-لبان جنبش‌ها و گروه‌ها در اعتراض به قوانین وضع شده از سوی طا-لبان در برخی از موارد دست به گردهمایی های زیادی زدند از میان گروه زنان خودجوش مبارز، انجمن وکلای مدافع، موسسه زنان افغانستان برای صلح و آزادی طی برنامه‌های جداگانه خواستار تعدیل این قوانین طا-لبان شدند. در بسیاری از موارد طا-لبان به آنها اجازه برگزاری نشست خبری و اعلام موضع شان را در مورد اقدامات شان ندادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا