آخرین اخباراجتماعافغانستان

همایش رونمایی کتاب؛ سخنرانان: مواد درسی مدارس دینی پاسخگوی نیاز نسل امروز نیست

خبرگزاری دید: همزمان با تجلیل از سالروز میلاد امام هشتم شیعیان، برخی کتب دینی ۱۲ عنوان کتاب دینی آیت‌الله موحدی نجفی رونمایی شد. سخنرانان در این همایش بر بازنگری مواد درسی مدارس دینی تاکید کرده و افزودند که موادر تدریسی حوزه‌ها پاسخگوی نیازهای عصر نیست.

بعد از ظهر روز سه‌شنبه (۹ جوزا) ۱۲ عنوان کتب دینی جنب تجلیل از میلاد امام رضا امام هشتم شیعیان رونمایی شد.

سخنرانان این همایش ضمن تاکید بر گسترش آموزش مذهبی، بر بازنگری مواد درسی مدارس دینی و عیار کردن آن با نیازهای عصر معاصر اشاره کردند.

حسین‌داد شریفی استاد حوزه علمیه گفت: حوزه‌های علمیه باید بر گسترش علم و دانش تمرکز کنند زیرا در حال حاضر داشته‌های حوزه‌های علمیه پاسخگوی نسل امروز نیست.

آقای شریفی افزود که جامعه سالم وقتی در یک کشور شکل می‌گیرد که ما از آموزه‌های اخلاقی در زندگی مان استفاده کنیم.

وی همچنان گفت که علما و حوزه‌های علمیه باید در گسترش و ترویج علوم دینی سهم بگیرند و امروز علم حدیث مورد توجه نیست و باید انواع حدیث تفکیک و استنباط و در جامعه استفاده شود.

از سویی هم، محمد رضا مظفر رییس دفتر آیت موحدی نجفی در کابل گفت: کتاب اشراق الاصول آیت‌الله موحدی حاصل بیست سال کار علمی و تخصصی ایشان در علم اصول است و تمرکز ایشان بر مبنای استنباط و استخراج احکام دینی است.

آقای مظفر افزود که این کتاب یک منبع خوب برای جامعه تشیع است و کسانی که می‌خواهند علم دین را به صورت تخصصی بیاموزند این کتاب برای شان مفید است. این کتاب می‌تواند یک گام بلند باشد در راستای غنامندی حوزه‌های علمیه.

گفتنی است که عالمان دینی در این برنامه از آثار علمی پژوهشگران و محققان استقبال کرده و از همه اقشار جامعه خواستند که با مطالعه کتاب‌های محققان آنان را حمایت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا