آخرین اخباراجتماعافغانستان

همایش مبعث؛ طرح خواسته‌های باشندگان غرب کابل از سوی شورای علمای این ناحیه

خبرگزاری دید: شورای علما و متنفذین ناحیه سیزدهم می‌گویند که با افزایش نرخ بیکاری مالیات باید کاهش یابد و همچنان برای علمای دینی و موذن‌های مساجد معاش ماهوار تعیین شود.

علما و متنفذین ناحیه سیزدهم در گرامی داشت از ۲۷ رجب بعثت پیامبر اسلام از امارت اسلامی خواست که به مشکلات مردمی غرب شهر کابل رسیدگی نموده و به افراد مغرض اجازه فعالیت ندهد.

مسئولان شورای علمای ناحیه سیزدهم کابل گفتند که مردم به بیکاری فراوان دچار بوده و کسانی که با سرمایه اندک شاغل هستند توان پرداخت مالیه سنگین را ندارند و امارت اسلامی در این زمینه توجه و اقدامات آسان‌گیرانه نماید.

نمعت الله علی‌زاده رییس شورای علمای ناحیه سیزده می‌گوید، غرب کابل به خصوص ناحیه سیزدهم دارای جمعیت فراوان است و یک ناحیه به مشکلات مردم رسیدگی نمی‌تواند.

آقای علی‌زاده افزود که مردم به خاطر بیکاری روز افزون و بلند بودن مالیات از امارت اسلامی شکایت دارند، مسئولان باید در این زمینه با مردم همکاری کنند.

رییس شورای علمای ناحیه سیزدهم همچنان گفت که امارت اسلامی و شرکت برشنا باید در مورد برق مساجد در غرب کابل توجه داشته باشد، گاهی یک بل برق تا ۴۰۰ هزار افغانی نیز آمده است که پرداخت آن برای مردم سخت است.

وی از امارت اسلامی خواست که برای علمای دینی و موذن‌های مساجد معاش ماهوار تعیین کند و مساجد را به رسمیت بشناسد.

از سویی هم، محمد عیسی غزنوی معاون علما و متفذین ۰۶ استخبارات گفت که عزت مردم در داخل کشور تامین است، کسانی که امروز به کشورهای غربی مهاجر شده‌اند زندگی رقت‌باری دارند.

آقای غزنوی افزود، کسانی که امروز در امریکا مهاجر شده‌اند زندگی حیوانی دارند و در دنیا و آخرت خوار و ذلیل خواهند بود.

وی از باشندگان ناحیه سیزدهم خواست که در قسمت معرفی افراد بی‌دین، مقاومت‌گر، داعشی، دزد و اختطاف‌چی با طا-لبان همکاری کنند و جامعه را از لوث آن‌ها پاکسازی کنند.

لطیف الرحمان منصور معین وزارت ارشاد حج و اوقاف می‌گوید، دین اسلام یگانه راه کامیابی و موفقیت برای مردم است.

آقای منصور گفت که جامعه اسلامی باید با عملکرد اسلامی مزین باشد اما در افغانستان عملکرد مردم ضعیف بوده و دست همکاری به مردم نیازمند ندارند.

در همین رابطه شیخ صالحی یکی از عالمان دینی گفت: اسلام دین برابری و عدالت است و مسلمانان و حاکمان جامعه موظف اند به آن مزین باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا