آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

همایون: انتخابات روند فرمایشی است، مردم شرکت نکنند


معاون اول مجلس نمایندگان با انتقاد از حکومت می‌گوید که انتخابات آینده روند فرمایشی اتحادیه اروپا است و از مردم افغانستان خواست که در انتخابات آینده اشتراک نکرده و خود را شهید نکنند.
به گزارش خبرگزاری دید، همایون همایون معاون اول مجلس در نشست روز گذشته این مجلس با انتقاد از جعل و تزویر در روند ثبت نام رای دهندگان، گفت:« از مردم می‌خواهم که در انتخابات آینده اشتراک نکرده و خود را شهید نکنند؛ کسانیکه در مرکز توزیع تذکره در دشت برچی بخاطر دریافت تذکره در صف ایستاده بودند شهید شدند؛ اما تذکره و استیکر حیثیت کچالو و پیاز را گرفته و ارزان‌تر از آن در بازار فروخته شده است».
آقای همایون خاطر نشان کرد که مسئولان اداره توزیع شناسنامه و کمیسیون انتخابات اعتراف کرده‌اند که برای جلوگیری از فروش شناسنامه و برچسپ رای دهی، هیچ کاری از دست شان بر نمی‌آید.
معاون اول مجلس از اتحادیه اروپا و جامعه جهانی نیز خواست که با سرنوشت ۳۰ میلیون نفوس افغانستان بازی نکنند.
آقای همایون تاکید کرد که مسئولیت تقلب در انتخابات بر دوش کمیسیون و حکومت خواهد بود.
این در حالی است که نمایندگان مجلس با توجه به وضعیت مسدود بودن دفتر کمیسیون انتخابات در غزنی و توقف روند ثبت نام رای دهندگان و نامزدان انتخابات در این ولایت، می‌گویند که انتخابات آینده برخلاف قانون سراسری هم برگزار نمی‌شود به همین خاطر قابل قبول نیست.
با این همه، بحث فرمایشی بودن انتخابات و دخالت حکومت مرکزی در امر برگزاری انتخابات حرف تازه نیست و بار ها نیز مطرح شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا