آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

همراهی جامعه جهانی روند صلح را تسریع می‌کند

رییس و شماری از اعضای هیئت مذاکره‌کننده دولت در دیدار با توماس نیکلاسون نماینده خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان گفت همصدا شدن جامعه جهانی عامل تاثیرگذار برای پیشرفت این روند است.


به گزارش خبرگزاری دید، رییس و شماری از اعضای تیم مذاکره‌کننده دولت در دیدار بعد از ظهر روز یکشنبه(٣ اسد) با نماینده ویژه اتحادیه اروپا پیرامون روند مذاکرات صلح افغانستان، پیشرفت‌ها و موانع موجود صحبت کردند.
‏معصوم استانکزی رییس هیئت مذاکره‌کننده دولت با تاکید روی تقویت اجماع سیاسی در افغانستان گفت که اجماع بین‌المللی و منطقه‌ای و همصدا شدن جامعه جهانی روی صلح افغانستان یکی از عوامل تاثیرگذار روی پیشرفت این روند است.
وی همچنان تاکید کرد که حمایت جمعی جامعه جهانی و موضع مشترک و روایت واحد آن‌ها برای صلح افغانستان این روند را رو به طرف جلو حرکت خواهد داد.
رییس هیئت مذاکره‌کننده گفت که با در نظرداشت خشونت‌ها و جنگ جاری در کشور و به اساس خواست مردم افغانستان, مذاکرات صلح باید سرعت پیدا کند.
وی گفت که حضور تسهیل‌کننده یا میانجی‌گر میان دو طرف باعث پیشرفت مذاکرات خواهد شد.
استانکزی همچنان تاکید کرد که هر دو طرف باید با استفاده از فرصت موجود، میکانیزم‌های مؤثر را برای مذاکرات نتیجه‌محور به کار گیرند.
‏رییس هیئت مذاکره‌کننده همچنان در مورد سفر مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی افغانستان به قطر گفت که این سفر نشان‌دهنده اراده قوی رهبری سیاسی افغانستان برای تامین صلح و ثبات دایمی در کشور است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا