آخرین اخباراجتماعافغانستانگزارش

همزمان با ابراز ناتوانی طا-لبان، سیلاب‌زدگان لوگر پول نقد دریافت کردند!

رسول شهزاد- خبرگزاری دید
خبرگزاری دید: همزمان با ابراز ناتوانی طا-لبان در رسیدگی به آسیب دیدگان رخدادهای طبیعی، یک بنیاد خیریه به خانواده‌های آسیب دیده‌ سیلاب‌های اخیر در ولسوالی خوشی ولایت لوگر پول نقد توزیع کرد.


موسسه نور افغان استرالیا به ده‌ها تن از خانواده‌های آسیب دیده ناشی از سیلاب‌ها اخیر در ولسوالی خوشی ولایت لوگر پول نقد و گوشت توزیع کرد.
مسئولان این موسسه روز پنجشنبه (۱۰ سنبله) در ولسوالی خوشی ولایت لوگر به ده‌ها تن که از اثر جاری شدن سیلاب‌ها متضرر شده بودند، کمک نقدی توزیع کرد.
بریالی سجاد رییس این موسسه گفت: امروز به ۲۲۰ خانواده که در پی جاری شدن سیلاب‌های اخیر در ولسوالی خوشی ولایت لوگر متضرر شدند، پول نقد توزیع شد.
آقای سجاد همچنان گفت، در ولایات پروان، میدان وردک، دایکندی، غزنی، ننگرهار و چند ولایت دیگر بررسی‌ها آغاز شده و کمک نقدی توزیع خواهد شد.


این در حالی است که در ماه‌های اخیر جاری شدن سیلاب‌های سنگین در برخی از ولایات کشور خسارات جانی و مالی زیادی بر جای گذاشته است.
آقای سجاد افزود: با آن که این کمک‌ها نمی‌تواند مشکلات مردم را به کلی حل کند، ولی بازهم ما تلاش داریم تا این کمک‌ها بیشتر شود و در شرایط دشوار اقتصادی دست مردم بی بضاعت را بگیریم.


این در حالی است که سیلاب‌های اخیر در این ولسوالی دست کم ۲۰ کشته برجای گذاشت و صدها خانه را ویران کرد.
سید مظفر حسینی از باشندگان ولسوالی خوشی به خبرگزاری دید گفت: حدود ۱۲ روز پیش ساعت سه بعد از ظهر سیلاب‌های شدید از دره‌های خوشی سرازیر شد که تمام وسایل مردم زیر آب شده و از بین رفت.


آقای حسینی همچنان گفت که ۲۰ تن از باشندگان ولسوالی خوشی کشته، ده‌ها مواشی از بین رفته صدها جریب زمین‌ زراعتی نابود شده و صدها درخت میوه تخریب شده است.
وی از امارت اسلامی می‌خواهد تا زمین‌هایی را که در تپه‌ باغ یارک وجود دارد به مردم توزیع کند، تا دیگر مردم از سیلاب‌ها در امان باشند.
حسینی می‌گوید که زمین‌های تپه باغ یارک بالا ده بارها از سوی دولت های پیشین وعده داده شده بود که به مردم دره خوشی توزیع شود ولی هیچ کدام از این وعده‌ها عملی نشده است.


با این حال، امیر خان متقی وزیر خارجه طا-لبان روز پنجشنبه در مقر این وزارت گفت که آن‌ها از رسیدگی به آسیب دیدگان حوادث طبیعی اخیر ناتوان هستند.
متقی از جامعه جهانی و نهادهای مددرسان خواست که به این مردم کمک کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا