آخرین اخباراسلایدشوخبر های مهمدولت فراگیرسیاستمنطقه

مقامات ایران و ترکیه:

همه مردم افغانستان باید در سرنوشت کشورشان سهیم باشند

خبرگزاری دید: سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران در دیدار با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه بر نقش تمام مردم افغانستان در سرنوشت کشورشان تاکید کرده است.
به نقل از فارس، سید ابراهیم رییسی در دیدار با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه بر سهم و نقش تمام مردم افغانستان در تعیین سرنوشت کشورشان تاکید کرد.

رییس‌جمهور ایران با ابراز نگرانی از حضور داعش در افغانستان و افزایش ناامنی در این کشور اظهار داشت: گروه‌های تروریستی نه ‌تنها باعث ناامنی در افغانستان بوده بلکه امنیت منطقه را تهدید می‌کند لذا نباید اجازه دهیم گروه‌های تروریستی همانند داعش و پ ک ک امنیت کشورهای منطقه را به خطر بیندازند.
رییس جمهور ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران از تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان حمایت می‌کند و بر این باور هستیم که باید همه گروه‌ها، اقوام و اقشار مختلف مردم افغانستان در آینده افغانستان نقش و مشارکت داشته باشند.
وی تصریح کرد: مشکلات منطقه باید توسط کشورهای منطقه حل و فصل شود و حضور و دخالت بیگانگان نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند بلکه اوضاع را پیچیده تر خواهد کرد.
ایران همواره از ایجاد دولت فراگیر در افغانستان حمایت کرده و تلاش نموده که کشورهای منطقه را نیز با این خواست همسو سازد. به نظر می‌رسد که کشورهای روسیه، تاجیکستان، هند، ازبیکستان، ترکیه، ترکمنستان و قزاقستان با این سیاست ایران در قبال افغانستان همسو شده و فقط در سیاست‌های پاکستان و چین ابهام وجود دارد.
رهبران ایران و ترکیه در حاشیه نشست سازمان همکاری ایکو در ترکمنستان باهم دیدار داشته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا