آخرین اخبارافغانستان

همه گیری کرونا؛ باید تمام موسسات تحصیلی تدریس آنلاین داشته باشند

به دلیل همه گیری ویروس کرونا، وزارت تحصیلات عالی از تمام موسسات تحصیلی در کشور خواست که برای جلوگیری از ویروس کرونا تدریس شان را به صورت آنلاین با دانشجویان عیار نمایند.

به دلیل همه گیری ویروس کرونا، وزارت تحصیلات عالی از تمام موسسات تحصیلی در کشور خواست که برای جلوگیری از ویروس کرونا تدریس شان را به صورت آنلاین با دانشجویان عیار نمایند.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت تحصیلات عالی کشور در اعلامیه‌ای به دلیل همه گیری ویروس کرونا از تمام موسسات تحصیلات عالی و دانشگاه‌های کشور خواست که نصاب تدریسی شان را به صورت آنلاین عیار نمایند.
در اعلامیه آمده است: شورای رهبری وزارت تحصیلات عالی روز۲۴( حوت) تدویر جلسه داده و روی چگونگی تدابیر وقایوی معضله ویروس کرونا در نهادهای تحصیلی، تائید سه طرزالعمل کاری ریاست تضمین کیفیت و اعتباردهی و سایر موضوعات اجندا بحث و تصامیم لازم اتخاذ شد.
عبدالتواب بالاکرزی معین علمی و سرپرست وزارت تحصیلات عالی با ابراز این که ویروس کرونا در جهان به سرعت در حال گسترش است و افغانستان نیز در معرض تهدید جدی این ویروس قرار دارد، تاکید کرد که وزارت تحصیلات عالی و در مجموع دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی مکلف‌اند تا تدابیر وقایوی لازم را در نهادهای تحصیلات عالی اتخاذ نموده و در امر جلوگیری و مبارزه با این معضله وجیبه ملی شان را اداء نمایند
شورای رهبری فیصله کرد، برای این که روند تحصیلی متضرر نشود و ارتباط محصلین به پروسه تحصیلی شان بر قرار باشد، اعضای کادر علمی تلاش ورزند تا مواد درسی شان را از طریق منابع و چینل های الکترونیکی با محصلان خویش شریک نموده و روند تدریس و تحصیل را به شکل غیر مستقیم با استفاده از روش‌های الکترونیکی ادامه دهند.
شورای رهبری وزارت تحصیلات عالی به تمام روئسای ادارات مرکزی وزارت هدایت داد تا در امور کاری شان تدابیر شدید وقایوی را علیه ویروس کرونا رعایت نموده و تلاش ورزند تا خدمات شان را به شکل آنلاین برای مراجعین فراهم سازند.
ویروس کرونا که در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی از چین شایع شد، اکنون به یک نگرانی جدی جهانی مبدل شده و طبق آخرین آمارها، در افغانستان نیز ۱۶ واقعه مثبت آلوده به این ویروس ثبت شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا