آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

رییس جمهور غنی:

همکاری‌ دولت-دولت در چهارچوب منطقه‌ای و جهانی برای مهار تروریزم حیاتی است

رییس جمهور غنی در اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای گفت که همکاری‌های دولت به دولت در چهارچوب منطقه‌ای و جهانی برای مقابله با شبکه‌های تروریستی که می‌خواهند صلح، پیشرفت و همکاری را تخریب کنند، بسیار مهم است.


به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور محمداشرف غنی امروز دوشنبه(۲۰ عقرب) با اشتراک در کنفرانس سران سازمان همکاری‌های شانگهای گفت که با توجه به موقعیت، چشم‌انداز تاریخ و گزینش، ما آماده هستیم تا زمینه‌ همکاری‌های منطقه‌ای و جهانی را از طریق زمین فراهم کنیم، به ویژه از طریق اتصال آسیای مرکزی، جنوبی و غربی به آسیای شرقی.
وی در رابطه به روند صلح و فعالیت‌ گروه‌های تروریستی در افغانستان بیان داشت: « ما در درون موج پنجم تروریزم جهانی که شبکه‌های تروریستی جهانی با سازمان‌های جنایی جهانی ارتباط نزدیکی دارند، زندگی می‌کنیم و می‌میریم».


وی در بخشی دیگری از سخنان خود افزود: « اگرچه ما با اشکال مختلف آشفتگی روبرو هستیم، اما صلح همچنان مهم‌ترین اولویت ما است. ما به عنوان یک کشور و جامعه، تعهد، دلسوزی و شجاعت را جهت تصمیم‌گیری سخت برای شروع مذاکرات صلح مستقیم با طالبان نشان داده‌ایم».
رییس جمهور تأکید کرد که متأسفانه، نه تنها کاهش خشونت و آتش‌ بس جامع تحقق نیافت، بلکه خشونت توسط طالبان به طور قابل توجهی افزایش یافته است.
آقای غنی خاطرنشان ساخت: « از آنجا که اعتیاد به مواد مخدر به یک مشکل جدی در جامعه ما تبدیل شده است، ما آماده‌ایم با این چالش منطقه‌ای و جهانی مقابله کنیم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا