آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعه

وزارت صحت:

هند آماده است ۵۰۰ هزار دوز واکسین کرونا به افغانستان کمک کند

مسئولان در وزارت صحت عامه کشور اعلام کردند که قرار است هند ۵۰۰ هزار دوز واکسین کرونا به افغانستان کمک کند. تاکنون زمان رسیدن این تعداد واکسین به افغانستان مشخص نشده است.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت صحت عامه‌ کشور با نشر اعلامیه‌ای گفته است که هند تعهد کرده است تا ۵۰۰ هزار دوز واکسین کرونا به افغانستان کمک کند. قرار است با این مقدار واکسین، ۲۵۰ هزار نفر در افغانستان واکسین شوند.
زمان رسیدن این تعداد واکسین کرونای ساخت هند به افغانستان مشخص نشده است.
در اعلامیه‌ این وزارت که امروز (دوشنبه، ۶ دلو) منتشر شده، آمده است که بشیر نورمل معین پلان و پالیسی وزارت صحت عامه در دیدار با نمایندگان سازمان صحی جهان و اداره‌ حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، چگونگی تطبیق واکسین کرونای ساخت هند را مورد بحث قرار داده است.
اعلامیه افزوده است که آقای نورمل از کمک هند قدردانی کرده و از ادارات مربوطه نیز خواسته است که تدابیر لازم را در پیوند به چگونگی تطبیق این واکسین روی‌ دست بگیرند.
در اعلامیه وزارت صحت آمده است که افراد در معرض خطر در اولویت وزارت صحت عامه قرار دارد و قرار است در مرحله‌ اول این افراد واکسین شوند.
معین پلان و پالیسی وزارت صحت عامه در ادامه افزوده است که اتحادیه جهانی واکسین، کواکس، بانک جهانی و بانک انکشاف آسیایی تعهد کرده‌اند که دولت افغانستان را در راستای تهیه‌ واکسین کرونا همکاری کنند.
وزارت صحت عامه در ۱۹ قوس اعلام کرده بود که تا هفت یا هشت ماه آینده، نخستین محموله‌ واکسین کرونا داخل کشور می‌شود.
براساس آخرین آمار رسمی وزارت صحت عامه، تا کنون ۵۴ هزار و ۷۵۰ نفر در سراسر افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان، ۴۷ هزار و ۳۶۵ نفر بهبود یافته و دوهزار و ۳۸۰ نفر جان داده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا