آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهخبر های مهمسیاستهند

هند به افغانستان ۴ فروند هلیکوپتر هدیه می‌دهد

مشاور شورای امنیت ملی می‌گوید که هند ۴ چهار هلیکو‍پتر نظامی به افغانستان کمک می‌کند و قرار است این هلیکوپتر‌ها به زودی به افغانستان برسد.

مشاور شورای امنیت ملی می‌گوید که هند ۴ چهار هلیکو‍پتر نظامی به افغانستان کمک می‌کند و قرار است این هلیکوپتر‌ها به زودی به افغانستان برسد.
حمدالله محب که هفته گذشته به هند سفر کرده بود در گفت‌وگو با یک رسانه هندی گفته است که قرار است دو هلیکوپتر از کمک‌‌های دهلی‌نو در ماه مارچ ۲۰۱۹ به افغانستان برسد.
آقای محب گفته است که ما دو هلیکوپتر را در ماه مارچ دریافت خواهیم کرد، این پروسه‌ است که به زمان نیاز دارد دو چرخبال دیگر هم در ماه‌های جون یا جولای خواهند رسید موضوع مهم آماده شدن است چرخبال‌ها خواهند رسید.
پیش از این مقام‌های کشورمان اعلام کرده بودند که قرارداد خریداری این هلیکوپترها در اوایل سال ۱۳۹۷خورشیدی، میان افغانستان، هند و بلاروس امضا شده و طبق آن، بلاروس چهار هلیکوپتر نوع ام آی-۲۵ (Mi-25) را به افغانستان خواهد سپرد.
گفته می‌شود که هزینه خرید این هلیکوپترها جمعاً به ۲۰ میلیون دالر‌ می‌رسد که تمام هزینه‌ها را هند می‌پردازد.
افغانستان تلاش دارد تا طی سه سال پیش رو قوای هوایی خود را تا حد زیادی نیرومند و با وسایل و هوپیما‌های عصری مجهز سازد. در عملی ساختن این پلان ایالات متحده امریکا نقش زیادی دارد.
پیش از این، ایالات متحده امریکا روند تسلیم دهی هلیکوپترهای نوع بلک‌هاک به نیرو‌های امنیتی افغانستان را آغاز کرده بود.
ایالات متحده امریکا پیش از این اعلام کرده بود که تا سال ۲۰۲۴، به تعداد ۱۵۹ هلیکوپتر نوع بلک‌هاک را در اختیار نظامیان افغان قرار خواهد داد تا در کنار نیروهای زمینی قوای هوایی این کشور نیز تقویت یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا