آخرین اخبارجهانسیاست

هند به کشورهایی که از چین وام می‌گیرند هشدار داد

خبرگزاری دید: وزیر امور خارجه هند با اشاره به روابط چین و هند به کشورهای منطقه هشدار داد که در دام وام‌های چین نیفتند.

هند
به نقل از هندوستان تایمز، اس. جی‌شنکر وزیر امور خارجه هند در بحثی با عنوان «امنیت و نظم منطقه‌ای در هند-پاسیفیک» در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ به کشورهای منطقه هشدار داده است که در دام بدهی‌های چین نیفتند.
جی‌شنکر این ایده‌ را که روابط هند با غرب به دلیل اختلافات با چین بهبود یافته، رد کرد و گفت که روابط هند با غرب حتی قبل از جون ۲۰۲۰ «بسیار مناسب» بود؛ زمانی که نیروهای هند و چین درگیر شدند و دست‌کم ۲۰ نظامی هند و چهار سرباز چینی کشته شدند.
جی‌شنکر با اخطار به کشورها در مورد گرفتار شدن در دام بدهی در حالی که کمک چین را می‌پذیرد، واکنش نشان داد.
وی گفت: روابط بین‌الملل رقابتی است، هر کشوری به دنبال فرصت‌ها خواهد بود و می‌بیند که چه کاری می‌تواند انجام دهد، اما در حین انجام این کار، به نفع شان است که در مورد آنچه انجام می‌دهند، محتاط باشند.
وی افزوده است که کشورهایی را در منطقه دیده‌ است که با بدهی‌های کلان مواجه شده‌اند. پروژه‌هایی را دیده‌ است که از نظر تجاری ناپایدار است – میدان‌ هوای‌هایی که هواپیما نمی‌آید، بندرهایی که کشتی نمی‌آید.
وزیر امور خارجه هند با اشاره به روابط هند-چین گفته است: نقض توافقات چین در مورد عدم تجمع نیرو در خط کنترول دلیلی است که روابط این کشور با هند در مرحله دشواری قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا