آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

هند: جامعه جهانی مسئولیت دارد تا با تروریزم و ماهیت فرامرزی آن مقابله کند

خبرگزاری دید: وزارت خارجه هند با انتقاد از اظهارات وزیر خارجه آلمان نسبت به جامو و کشمیر گفته است که همه اعضای جامعه جهانی مسئولیت دارند تا با تروریزم بین‌المللی، به‌ویژه ماهیت فرامرزی آن مقابله کنند.


اظهارات اخیر آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان در رابطه وضعیت جامو و کشمیر با انتقاد شدید دولت هند مواجه شده است.
دولت هند روز شنبه به شدت به اظهارات وزیر امورخارجه آلمان در باره کشمیر اعتراض کرد و مدعی شد که به شدت با هرگونه مداخله طرف ثالث در موضوعی که هند آن را یک موضوع دوجانبه با پاکستان می‌داند، مخالف است.
آنالنا بائربوک وزیر امورخارجه آلمان در یک کنفرانس مشترک خبری با بلاول بوتو زرداری وزیر امورخارجه پاکستان در حمایت از موضع اسلام‌آباد در مورد رقابت ارضی دو کشور، گفت که برلین در رابطه با تنش بر سر کشمیر احساس «نقش و مسئولیت» می‌کند.
این دیپلمات ارشد آلمان از توافق آتش‌بس کشمیر در فبروری ۲۰۲۱ میان کشورهای رقیب دارای سلاح هسته‌ای استقبال کرد و از هر دو طرف خواست تا بر اساس آن پیش بروند.
وی تاکید کرد که آلمان به شدت از مشارکت سازمان ملل برای یافتن راه‌حل مسالمت‌آمیز برای این مناقشه حمایت می‌کند.
بائربوک گفته است: از همین رو، ما پاکستان و هند را تشویق می‌کنیم تا مسیر آتش‌بس و مسیر سازمان ملل را دنبال کرده و گفت‌وگوهای سیاسی و همچنین همکاری‌های سیاسی و عملی در منطقه را تقویت کنند.
در واکنش به این اظهارات وزیر خارجه آلمان، باغچی سخنگوی وزارت خارجه هند در بیانیه‌ای گفته است: همه اعضای جدی و وظیفه شناس جامعه جهانی نقش و مسئولیت دارند تا با تروریزم بین‌المللی به ویژه ماهیت فرامرزی آن مقابله کنند.
در همین حال، وزارت خارجه پاکستان بار دیگر مقامات هند را به نقض گسترده حقوق بشر علیه مسلمانان کشمیری در منطقه تقسیم شده متهم کرد.
در بیانیه این وزارت‌خانه که روز گذشته منتشر شد، آمده است: انکارهای توخالی و فرار از مسئولیت، دیگر راهبرد شیطنت‌آمیز هند را برای خودنمایی به عنوان «قربانی» تروریزم در حالی که تقصیرهایی را فرافکنی می‌کند، نمی‌پوشاند.
بیانیه افزود که هند باید برای رسیدگی به نگرانی‌های معتبر جامعه بین‌المللی و اصلاح رفتار خود در کشمیر مسئولانه عمل کند.
گفتنی است که دولت هند به تازگی با سفر یک دیپلمات ارشد امریکایی به منطقه جامو و کشمیر نیز مخالفت کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا