آخرین اخبارجهانسیاست

هند: حضور شبکه‌های تروریستی در افغانستان مایه نگرانی عمیق ماست

خبرگزاری دید: مشاور امنیت ملی هند در نشست هند-آسیای مرکزی در دهلی نو نسبت به حضور شبکه‌های تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

به نقل از اندیا تودی، اجیت دووال مشاور امنیت ملی هند روز گذشته در نشست مقامات هند-آسیای مرکزی در دهلی نو اعلام کرد که ارتباط با کشورهای آسیای مرکزی همواره در صدر اولویت‌های هند بوده است.

وی گفته است که مقامات امنیتی هند آماده همکاری، سرمایه‌گذاری و ایجاد ارتباط در منطقه است.

دووال خطاب به مشاوران امنیت ملی/دبیران شوراهای امنیت آسیای مرکزی اظهار داشته که قبل از گسترش ارتباطات، از مشورت، شفافیت و مشارکتی بودن ابتکارات مهم باید اطمینان حاصل شود.

دووال نگرانی‌های خود را در رابطه با وجود تعداد زیاد شبکه‌های تروریستی در افغانستان ابراز کرد.

به گفته وی، مقابله با تامین مالی تروریزم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی از سازمان ملل خواست از هرگونه حمایت از نهادهایی که در اقدامات تروریستی دست دارند، دست بکشد.

مشاور امنیت ملی هند گفته است: تداوم حضور شبکه‌های تروریستی در افغانستان مایه نگرانی است. تامین مالی رگ حیات تروریزم است و مقابله با تامین مالی تروریزم باید یک اولویت برای همه ما باشد. همه اعضای سازمان ملل باید از حمایت از نهادهای دخیل در اقدامات تروریستی خودداری کنند.

به گفته دووال، حفظ روابط بین‌المللی کار بزرگی است و آینده نامشخص به نظر می‌رسید. بنابراین، آسیای مرکزی صلح‌آمیز، امن و مرفه به نفع مشترک همه ماست.

وی افزود: بنابراین، نشست امروز از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا فرصتی را برای ما فراهم می‌کند تا در مورد موضوعاتی که نیاز به همکاری و هماهنگی بیشتر بین کشورهای منطقه دارد، گفت‌وگو کنیم.

گفتنی است که هند روز گذشته میزبان نشست مقامات امنیتی کشورهای آسیای مرکزی بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا