آخرین اخبارافغانستانپاکستانجهانسیاست

هند: کانون تروریزم در همسایگی ما قرار دارد

خبرگزاری دید: وزیر خارجه هند می‌گوید پاکستان کشوری است که تروریست‌ها را آموزش داده و به آنسوی مرزها می‌فرستد.


اس. جی‌شنکر وزیر امور خارجه هند امروز سه‌شنبه(۱۳ جدی) در مصاحبه‌ای در شهر «ویانا»ی اتریش بار دیگر با انتقاد از سیاست‌های پاکستان می‌گوید که این کشور مرکز تروریزم است و هند در نزدیکی آن قرار دارد.
جی‌شنکر گفت: پاکستان کشوری است که به شهر ممبئی حمله کرد، هوتل‌ها و گردشگران خارجی را هدف قرار داد و هر روز به آنسوی مرز تروریست می‌فرستد.
وی با خطاب کردن پاکستان به عنوان «کانون تروریزم» افزود که می‌توانست کلمه خشن‌تر از این را استفاده کند.
وزیر خارجه هند خاطرنشان کرد که این کانون تروریزم در نزدیکی کشورش قرار دارد.
این مقام بلندپایه هند خطاب به اسلام‌آباد گفته که پاکستان می‌تواند فضای حاکمیت خود را کنترول کند، می‌تواند کمپ‌های تروریستی را که در روز روشن با جذب نیرو و تأمین مالی فعالیت می‌کنند و در سطح نظامی و تاکتیک‌های رزمی آموزش می‌بینند، متوقف کند.
جی‌شنکر در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اقدامات چین در نزدیکی مرزهایش گفته که جمهوری خلق چین سعی می‌کند بر هند فشار نظامی وارد کند که هیچ توجیهی ندارد.
به گفته وی، هند با چین توافقاتی داشته که بر اساس آن نباید در مناطق مرزی نیرو گردآوری کند و پکن این توافق را رعایت نکرده است. به همین دلیل روابط هند-چین پرتنش است.
وی بیان داشت: امروز شفافیت زیادی وجود دارد. شما عکس‌های ماهواره‌ای دارید و می‌توانید ببینید که چه کسی ابتدا نیروها را به مناطق مرزی منتقل می‌کند. … ما توافق داشتیم که خط کنترول را به صورت یکجانبه تغییر ندهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا