آخرین اخبارافغانستانسیاستصلح

کمیسیون انتخابات:

هنوز تابعیت دوم نامزدان انتخابات ریاست جمهوری روشن نیست

مهلت بررسی اسناد نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امروز سه‌شنبه «شانزدهم دلو» در حالی پایان می‌یابد که موضوع تابعیت دوم این نامزدان تاکنون روشن نشده است.

مهلت بررسی اسناد نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امروز سه‌شنبه «شانزدهم دلو» در حالی پایان می‌یابد که موضوع تابعیت دوم این نامزدان تاکنون روشن نشده است.
بر اساس ماده ۶۳ قانون اساسی، کسی که نامزد تصدی کرسی ریاست جمهوری در انتخابات است، نباید تابعیت کشور دیگری را داشته باشد.
حکم این ماده شامل معاونان وی نیز می‌شود.
وزارت امور خارجه می‌گوید که تاکنون موضوع تابعیت دوم نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و معاونان آن‌ها روشن نشده است.
صبغت‌الله احمدی سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید که این وزارت برای پی‌گیری تابعیت دوم نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، به تمامی نمایند‌گی‌های سیاسی افغانستان در دیگر کشورها و هم‌چنان نماینده‌گی سیاسی این کشورها در افغانستان در این زمینه نامه فرستاده است، اما از این میان تنها کشورهای امارات متحده عربی و قطر به این نامه پاسخ مثبت داده‌اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه از جانب دیگر مدعی است که این وزارت در نامه‌ای از کمیسیون انتخابات خواسته بود تا یک صلاحیت‌نامه و هم‌چنان کاپی رنگی پاسپورت نامزدان و معاونان‌شان را تهیه و به وزارت امور خارجه بفرستد، اما این کمیسیون تاکنون این کار را نکرده است.
با این همه، کمیسیون انتخابات می‌گوید که روند بررسی اسناد نامزدان انتخابات ریاست جمهوری تا پایان روز سه‌شنبه تکمیل خواهد شد. معاذالله دولتی کمیشنر کمیسیون انتخابات، به رسانه‏ها گفته که روند بررسی اسناد نامزدان تاکنون تکمیل نشده است و قرار است این روند تا پایان روز سه‌شنبه به طول انجامد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا