آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

هواداران حزب اسلامی تظاهرات کردند

شماری از هواداران گلبدین حکمتیار در کابل تظاهرات کرده و خواستار رهایی زندانیان حزب اسلامی از بند شدند.

به گزارش خبرگزاری دید، شماری از هواداران گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی امروز جمعه(۱۵حوت) در کابل تظاهرات کرده و خواستار رهایی زندانیان حزب اسلامی از بند شدند.

معترضان بر عملی‌سازی توافق‌نامه‌ صلح دولت با حزب اسلامی تأکید کرده، می‌گویند تا زمانی که به خواست‌های‌شان از سوی حکومت پاسخ مثبت داده نشود، به اعتراضات‌شان در کابل و شماری دیگر از بزرگ‌شهرهای کشور ادامه خواهند داد.

آنان همچنان شعار صلح، اصلاح نظام و تأمین عدالت اجتماعی را با خود حمل می‌کنند. توقف ترورهای هدف‌مند از دیگر شعارهای معترضان است.

گلبدین حکمتیار مدعی است که حکومت مفاد توافق‌نامه‌ صلح با حزب اسلامی را عملی نکرده است. به گفته‌ او، حدود سه‌هزار زندانی این حزب هنوز هم آزاد نشده‌اند. او پیش از این به حکومت ده روز فرصت داده بود مفاد توافق‌نامه‌ صلح را عملی و زندانیان باقی‌مانده‌ حزب اسلامی را رها کند.

توافق‌نامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار در ماه میزان سال ۱۳۹۵خورشیدی به امضا رسید. براساس این توافق‌نامه، دولت متعهد شده بود که تمامی زندانیان عضو این حزب را به جز افرادی که مرتکب جرایم جنایی شده باشند و ادعاهای فردی علیه آنها وجود داشته باشد، آزاد کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا