آخرین اخباراجتماعافغانستان

هیئتی از سوی طا-لبان برای حل معضل کوچی‌ها به بهسود فرستاده شد

خبرگزاری دید: به دنبال افزایش معضل میان کوچی‌ها و ده‌نشینان هزاره در ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک، هیئتی از سوی طا-لبان به رهبری ملا نورالله نوری وزیر اقوام و قبایل طا-لبان به این ولسوالی فرستاده شده است.


حساب رسمی وزارت سرحدات اقوام و قبایل طا-لبان در یک رشته توییت نوشته‌است که ملا نورالله نوری سرپرست این وزارت رهبری این هیئت را برعهده دارد.
همچنین مولوی شمس‌الدین شریعتی دادستان کل، مولوی نورجلال معاون وزیر داخله، حاجی نجیب معاون رییس اطلاعات و فرهنگ و مولوی فضلی معین وزارت زراعت طا-لبان نیز در ترکیب این هیئت حضور دارند.
تلویزیون ملی که از سوی طا-لبان کنترول می‌شود نیز گزارش داده ‌است که این هیئت با مردم هزاره و کوچی‌ها و همچنین مسئولان محلی دیدار و گفت‌وگو داشته ‌است.
گفته شده که در این نشست، کمیسیون مشترکی تشکیل شده تا در زمینه حل اختلافات میان هزاره‌ها و کوچی‌ها کار کند.
در توییت وزارت سرحدات، اقوام و قبایل طا-لبان آمده‌ است: «کمیسیون به دنبال یافتن راه حل‌های مناسب و دست‌یابی به تفاهم در مورد برخی مسائل دیگر از جمله گلایه‌های مردم است».
این در حالی ‌است که معضل کوچی‌ها و هزاره‌ها در بهسود از سال‌ها به این‌سو ادامه دارد.
ساکنان محلی کوچی‌های مهاجم را متهم به تاراج مراتع و کشتزارها، غصب زمین‌های شخصی، استفاده از سلاح، زورگویی و طرح ادعاهای ناروا درباره گم‌شدن مواشی‌شان می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا