آخرین اخبارافغانستانپاکستانسیاست

هیئتی از علمای دینی پاکستان برای مذاکره با تی تی پی به کابل می‌آید

خبرگزاری دید: قرار است هیئتی از علمای دینی پاکستان به منظور ادامه مذاکرات با تحریک طا-لبان پاکستانی به کابل بیاید. این مذاکرات از سوی طا-لبان در کابل میزبانی می‌شود.


رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که در ادامه این تلاش‌ها، دولت پاکستان یک هیئت ۱۳ نفره از عالمان دین را برای اعزام به کابل ایجاد کرده تا سران طا-لبان پاکستان را به نشان دادن نرمش در گفت‌وگو‌های صلح این کشور و پیمان آتش‌بس، متقاعد کند.
روزنامه اکسپرس تریبون پاکستان گفته است که این هیئت به ریاست تقی عثمانی در روزهای آینده به کابل سفر خواهد کرد و کار نیمه‌تمام سران قبایل پاکستان را که نتوانستند سران طا-لبان پاکستان را برای نشان دادن نرمش با دولت این کشور متقاعد کنند، تمام کند.
بربنیاد معلومات اکسپرس تریبون، این هیئت موظف است تا سران تحریک طا-لبان پاکستانی را به پیش‌برد مذاکرات، برقراری آتش‌بس دایمی و عقب‌نشینی از برخی خواسته‌های مطروحه‌اش از جمله لغو الحاق مناطق قبایلی به ایالت خیبرپختونخوا، متقاعد کند.
دور قبلی گفت‌وگوهای صلح دولت پاکستان با تحریک طا-لبان پاکستان در هوتل انترکانتیننتال در کابل به میزبانی طا-لبان برگزار شد که یک آتش‌بس موقت را در پی داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا