آخرین اخبارافغانستانسیاست

هیئتی برای بررسی اتهامات «فساد اخلاقی» ارگ تشکیل شد

اداره دادستانی کل هیئتی را برای بررسی اتهامات مطرح شده علیه ریاست جمهوری تشکیل داده است.


اداره دادستانی کل هیئتی را برای بررسی اتهامات مطرح شده علیه ریاست جمهوری تشکیل داده است.
به گزارش خبرگزاری دید، به تاز‌گی ریاست جمهوری به «ترویج هدفمند فحشا و مداخله در انتخابات پارلمانی سال گذشته» متهم شده است.
جمشید رسولی سخنگوی دادستانی‌کل روز سه‌شنبه ( ۷ جوزا) در یک نشست خبری گفت که این هیئت با در نظر داشت اسناد و مدارکی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، بررسی‌های شان را تکمیل خواهند کرد.
آقای رسولی گفت که درخواست بررسی اتهام‌ها علیه ارگ از دفتر ریاست جمهوری به دادستانی رسیده است و هیئت تحقیق این اداره نیز از حبیب‌الله احمدزی خواسته است که سندها و مدارکش را تا نهم جوزا به این هیئت بسپارد.
به تاز‌گی اطرافیان محمداشرف غنی به «ترویج سیستماتیک فحشا در ارگ و ادارات و هم‌چنان توزیع پول به نامزدان انتخابات پارلمانی برای نفوذ حکومت در مجلس نماینده‌گان» متهم شده‌اند.
این دو اتهام از سوی حبیب‌الله احمدزی مشاور پیشین امنیتی ریاست جمهوری در گفت‌وگو با تلویزیون خصوصی «خورشید» مطرح و رسانه‌ای شده است.
آقای احمدزی در یک مصاحبه تلویزیونی دیگرش بار دیگر بر صحت ادعاهایش تأکید کرده و گفته است که در این زمینه سندهای کافی دارد.
این اتهام‌ها تاکنون با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شده است. نامزدان رقیب محمداشرف غنی در انتخابات ششم میزان، این اتهامات احمدزی را افشاگری «تکان‌دهنده و شجاعانه» توصیف کرده‌اند؛ هرچند ارگ ریاست جمهوری این اتهامات را نادرست و از روی «غرض شخصی» خوانده است.
هم‌چنان، داکترعبدالله رییس اجرایی حکومت افغانستان خواهان بررسی مستقلانه و بی‌طرفانه‌ این اتهام‌ها شده است.
رییس اجرایی که روز دوشنبه در شورای وزیران صحبت می‌کرد، گفت جای تاسف است که «هم‌چون سروصدها و هم‌چون مسایل» می‌تواند وجود داشته باشد.
او هرچند تاکید کرد که در مورد اتهام‌ها و ادعای مطرح شده قضاوت نمی‌کند، اما گفت که به عنوان یک راه حل نیاز است که این مسئله به صورت مستقلانه بررسی شود.
عبدالله علاوه کرد که بررسی مستقلانه به این معنا نیست که کسی که این «پیام‌ها» را رسانده است، جزا داده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا