آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

داوودزی:

هیئتی که به مسکو رفته، معادل هیئت طالبان نیست/ چطور سیاسیون تحقیرهای مسکو را تحمل می‌کنند

عمر داوودزی نماینده خاص رییس جمهور در امور پاکستان، با انتقاد از سفر سیاسیون به مسکو برای اشتراک در نشست یک روزه در پیوند به روند صلح، می‌گوید که این هیئت معادل هیئت طالبان نیست و کافی بود که برخی اعضای هیئت مذاکره کننده می‌رفت.


به گزارش خبرگزاری دید، عمر داوودزی امروز چهارشنبه(۲۷حوت) در یک کنفرانس نظرسنجی در باره نظام گفت که از افغانستان یک رییس جمهور، دو نخست‌وزیر، سه معاون رییس جمهور و یک مارشال به نشست مسکو رفتند، اما از جانب طالبان فقط ملا برادر مسئول دفتر سیاسی قطر اشتراک کرده است.
داوودزی افزود که باید از جانب افغانستان فقط اعضای هیئت مذاکره کننده صلح به رهبری معصوم استانکزی اشتراک می‌کرد کافی بود.
به باور داوودزی، سیاسیونی که به ریاست داکتر عبدالله به مسکو رفته‌اند، و به شکست دادن آن کشور افتخار هم می‌کنند، چطور امروز پذیرفته‌اند که از جانب روسیه تحقیر شوند.
او با اشاره به نامه سفیر کشور در روسیه گفت که مسکو سر این هیئت ناز هم کرده که ما کرایه تکسی فلان را می‌دهیم و از بهمان را نمی‌دهیم.
از جانب دیگر، نماینده خاص رییس جمهور در امور پاکستان با رد حکومت موقت، گفت که گروه طالبان نیز این نوع حکومت را نمی‌خواهند و مردم هم در این نظر سنجی موافق آن نیستند.
او تاکید کرد که حتا رییس جمهور هم مطابق قانون اساسی و اصل انتخابات، صلاحیت ندارد که قدرت را به شخصی که غیر از راه انتخابات آمده باشد، تحویل دهد.
داوودزی در پیوند به ایجاد اجماع ملی و اجماع سیاسی گفت که اجماع ملی در پیوند به روند صلح و مذاکرات وجود دارد و آن تصامیمی است که لویه جرگه گرفته است، اما اجماع سیاسی نشست و برخاست‌ها و چانه‌زنی‌های سیاسیون است.
او گفت که نه دولت افغانستان با حکومت موقت موافق است، نه ملت افغانستان و نه حتا گروه طالبان، بنا بر این طرح حکومت از سوی کسانی مطرح می‌شود که در انتظار فرصت بوده و می‌خواهند که با «زاغ یما پاچا» به قدرت برسند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا