آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

هیئت افغانستان رهسپار مسکو شد

یک روز مانده به نشست مسکو، هیئت افغانستان به ریاست داکتر عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی عازم روسیه شد


به گزار خبرگزاری دید، شورای عالی مصالحه‌ ملی امروز چهارشنبه( ۲۷ حوت) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که آقای عبدالله به دعوت رسمی روسیه به نمایندگی از جمهوری اسلامی افغانستان در این نشست اشتراک و سخنرانی می‌کند.
به نقل از خبرنامه، در نشست یک روزه‌ مسکو، رهبران و نمایندگان جمهوری اسلامی افغانستان و نمایندگان گروه طالبان درباره‌ تسریع روند مذاکرات صلح، تقویت مذاکرات دوحه، کاهش خشونت و تقویت یک افغانستان مستقل، خودکفا و عاری از تروریزم و مواد مخدر بحث و تبادل نظر می‌کنند.
نشست مسکو در پیوند به صلح افغانستان قرار است فردا پنج‌شنبه( ۲۸ حوت)‌ توسط کشورهای عضو گروه ۱+۳ (ترویکای توسعه‌یافته) به‌منظور سرعت‌بخشیدن به مذاکرات دوحه برگزار شود.
دولت روسیه از دولت افغانستان، گروه طالبان، کشورهای منطقه از جمله پاکستان و چین و همچنان امریکا برای شرکت در این نشست دعوت کرده است.


براساس گزارش‌ها، میررحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان، سید سعادت منصور نادری وزیر دولت در امور صلح، حامد کرزی رییس ‌جمهور پیشین، مارشال عبدالرشید دوستم معاون پیشین رییس‌ جمهور، محمد کریم خلیلی معاون پیشین رییس‌ جمهوری و گلبدین حکمتیا رهبر حزب اسلامی در ترکیب هیئت افغانستان، در نشست مسکو اشتراک می‌کنند.
همچنان، قرار است محمد معصوم استانکزی رییس هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان، متین بیک، احمد نادر نادری و حبیبه سرابی اعضای هیئت مذاکره‌کننده، محمدعلم ایزدیار نایب اول مجلس سنا نیز برای شرکت در نشست مسکو به روسیه بروند.
شماری از رسانه‌ها به نقل از منابع‌شان، شمار اعضای هیئت دولت را بیش از این گزارش کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا