آخرین اخبارافغانستانسیاست

هیئت امریکا در دیدار با طا-لبان: مطمئن می‌شویم تحریم‌ها به افراد ملکی آسیب نمی‌رساند

خبرگزاری دید: به دنبال آغاز دور تازه گفت‌وگوهای امریکا و طا-لبان در قطر، وزارت خارجه ایالات متحده می‌گوید که این کشور به حمایت از سازمان ملل متحد برای ارایه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان ادامه می‌دهد.
ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا به تازگی گفته است که هیئت امریکایی در دومین روز مذاکرات با نمایندگان طا-لبان در دوحه ملاقات کرد.
توماس وست نماینده ویژه امریکا برای افغانستان، رهبری هیئت بلندپایه بین سازمانی شامل نمایندگان USAID، وزارت‌های خارجه و خزانه‌داری و همچنین جامعه اطلاعاتی را در نشست‌هایی با طا-لبان که روز دوشنبه آغاز شد، برعهده داشته است.

وزارت خارجه امریکا گفته است که هیئت امریکایی در این دیدارها بر اهمیت عمل طا-لبان به تعهد عمومی خود مبنی بر این‌که اجازه ندهد کسی از خاک افغانستان تهدیدی برای هیچ کشوری ایجاد کند، عبور امن برای شهروندان امریکایی و افغان‌هایی که به آن‌ها تعهد ویژه داریم، حفاظت از حقوق همه مردم افغانستان، شهروندان، از جمله زنان، دختران و اقلیت‌ها و آزادی بی‌خطر مارک فریکس گروگان تأکید کرده است.
پرایس همچنین گفته است که هیئت امریکا بر هدف جامعه جهانی برای رسیدگی به بحران انسانی در افغانستان تأکید کرده و متعهد شده است که به حمایت از سازمان ملل و سایر تلاش‌های این سازمان برای ارایه کمک در زمستان آینده ادامه دهد.
وزارت خارجه امریکا در این باره گفته است: ایالات متحده همچنان متعهد است تا اطمینان حاصل کند تحریم‌های ایالات متحده توانایی غیرنظامیان افغان را برای دریافت حمایت‌های بشردوستانه از سوی دولت امریکا و جامعه بین‌المللی محدود نمی‌کند در حالی که از دادن دارایی‌ها به نهادها و افراد تحریم‌شده خودداری می‌کند.
هیئت طا-لبان نیز بار دیگر تأکید کرده است که اجازه نمی‌دهد افغانستان به عنوان پایگاه گروه‌های افراطی برای حمله به سایر کشورها، استفاده شود.
گفتنی است که هیئت طا-لبان به رهبری امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت موقت طا-لبان روز شنبه برای دیدار با امریکایی‌ها به قطر رفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا