آخرین اخباراسلایدشوافغانستانایرانخبر های مهمدسته بندی نشدهسیاست

هیئت ایرانی برای بررسی حادثه مرزی به کابل می‌آید

وزارت امور خارجه از سفر هیئت ایرانی به کابل به سرپرستی محسن بهاروند معاون وزیر امور خارجه ایران، به‌ منظور بررسی حادثه غرق شدن کارجویان افغانستانی در مرز دو کشور (۱۳ثور) خبر داد.


به نقل از خبرنامه وزارت خارجه، دستگاه دیپلماسی خارجی کشور امروز چهارشنبه (۳۱ ثور)، اعلام کرد که به منظور بررسی همه جانبه حادثه جان باختن شهروندان کشور، هیئت عالی‌رتبه دیپلماتیک از ایران به کابل سفر خواهد کرد و در بررسی این موضوع با افغانستان همکاری خواهد داشت.
بر اساس اعلام وزارت خارجه، محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه ایران، در رأس این هیئت قرار خواهد داشت.
وزارت خارجه تاکید کرد که سفر هیئت ایرانی به کابل و تحقیق مشترک روی اسناد و مدارک، می‌تواند به روشن سازی جزئیات آن، گرفتن تصامیم بعدی از سوی دو دولت و جلوگیری از تکرار حوادث مشابه در آینده، کمک کند.


صبح شنبه ۱۳ ثور گزارش شد ۵۰ تن از مهاجران افغانستانی که به ‌صورت غیرقانونی قصد عبور از منطقه دهانه ذوالفقار برای ورود به ایران را داشتند، از سوی نیروهای مرزی ایران بازداشت شده و پس از شکنجه به رود هریرود انداخته و نیمی از این افراد در آب غرق شده و نیمی دیگر نیز توانستند خود را نجات دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا