آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

هیئت بلندپایه افغانستان برای مذاکره با گروه طالبان به دوحه رفت

خبرگزاری دید: دقایقی پیش هیئت بلندپایه افغانستان به ریاست داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی کابل را به مقصد دوحه ترک کرد.


محمدکریم خلیلی معاون پیشین ریاست جمهوری، عطامحمد نور رهبر جمعیت اسلامی، سید منصور سعادت نادری وزیر دولت در امور صلح، باتور دوستم عضو هیئت مذاکره‌کننده دولت و شماری دیگر از چهره‌های سیاسی عضو این هیئت هستند.
پیش از سفر، داکتر عبدالله عبدالله در اظهاراتی گفت که این هئیت با صلاحیت کامل به دوحه می‌رود تا با طالبان گفت‌وگو کند. او ابراز امید واری کرده که نتایج ملموسی این مذاکرات در پی داشته باشد.
گفته شده است که حامد کرزی از رفتن به دوحه صرف نظر کرده است. عبدالله اما گفت که حامد کرزی نیز این هیئت را حمایت می‌کند.
او ابراز امیدواری کرد که طالبان از این فرصت استفاده کنند تا به درد و رنج مردم نقطه پایان گذاشته شود.
رییس شورای عالی مصالحه ملی که در میدان هوایی کابل صحبت می‌کرد، تأکید کرد که نتیجه صلح از دست به دست شدن ولسوالی‌‌ها به‌ دست نمی‌آید، نتیجه صلح از میز مذاکرات به دست خواهد آمد.
عبدالله عبدالله هم‌چنان گفت که هیئت اعزامی افغانستان به دوحه همه‌شمول است و نمایندگانی از عالمان دین و زنان در آن حضور دارند.


حامد کرزی رییس جمهور پیشین، نیز در این نشست خبری گفت که در این مرحله لازم دیده شد که یک هیئت بلندپایه و با صلاحیت از افغانستان به هدف گفت‌وگو با طالبان به قطر برود.
این هیئت قرار است که با رهبران طالبان در دوحه دیدار کند.
هیئت بلندپایه افغانستان در حالی به دوحه سفر می‌کند که خشونت‌ها در کشور افزایش یافته است. انتظار می‌رود که این هیئت بتواند با جانب طالبان در مورد کاهش خشونت و آتش‌بس به توافق برسد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا