آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

هیئت طالبان به مسکو رفته است

منابع مربوط به گروه طالبان اعلام کرده است که تیم مذاکره کننده این گروه به رهبری عباس استانکزی به روسیه سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو داشته است.

منابع مربوط به گروه طالبان اعلام کرده است که تیم مذاکره کننده این گروه به رهبری عباس استانکزی به روسیه سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو داشته است.
به گزارش خبرگزاری دید، این سفر چند روز بعد از آن که دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا خبر از لغو مذاکرات کشورش با طالبان داد، رخ می‌دهد.
خبرگزاری روسیه «ایتارتاس» به نقل از سهیل شاهین سخنگوی طالبان گزارش داد، تیم نمایندگان این گروه شبه‌نظامی در سفرش به روسیه رایزنی‌هایی را با ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به افغانستان داشته است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته است یک مقام طالبان که نام خود را فاش نکرده، انجام شدن این سفر را تایید کرده است.
یک سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته است که این نشست طالبان در روسیه لزوم از سرگیری مذاکرات میان امریکا و این گروه را مورد تاکید قرار داده و طالبان آمادگی خود را برای ادامه گفت‌وگو با واشنگتن ابراز کرده‌اند.
این اولین سفر خارجی تیم طالبان از زمان فروپاشی مذاکرات آنان با واشنگتن است. سرپرستی این تیم به عهده ملا شیر محمد عباس استانکزی بوده است.
ترامپ چند روز پیش در توییتی به شکلی ناگهانی از لغو یک نشست محرمانه‌ خود با رهبران دولت افغانستان و طالبان در محل کمپ دیوید خبر داد.
در همین حال، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی این گروه گفته است که آنان همچنان با مذاکره‌کنندگان امریکایی در ارتباط هستند و این ارتباط را دست کم به خاطر این که بفهمند در گام بعدی چه کاری انجام دهند، حفظ کرده است.
مسکو در طی سال جاری میلادی تاکنون دو بار میزبان نشست‌هایی بین طالبان و رهبران سیاسی افغانستان بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا