آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

هیئت طالبان در دوحه: برنامه‌ای برای دیدار با رییس جمهور غنی نداریم

به دنبال سفر رییس جمهور غنی به کویت و دوحه، این گمانه‌زنی ایجاد شده که احتمالاً آقای غنی با اعضای هیئت طالبان در قطر نیز دیدار خواهد داشت، دفتر سیاسی گروه طالبان گفته است که برنامه‌ای برای دیدار با رییس جمهور غنی ندارند.

به گزارش خبرگزاری دید، در حالی که ارگ اعلام کرده که اشرف غنی در سفری دو روزه به کویت و قطر رفته است، برخی از اعضای طالبان می‌گویند که برنامه‌ای برای دیدار با او ندارند.
عبدالحق وثیق عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر به رسانه‌ها گفته است که گروه طالبان هیچ برنامه‌ برای دیدار با محمد اشرف غنی ندارند و ممکن است ملاقاتی صورت نگیرد.
آقای وثیق گفته است که «با سفر آقای غنی به قطر فهمیده خواهد شد که دولت چه برنامه‌ دارد».
این در حالی‌ست که ریاست جمهوری اعلام کرد که اشرف غنی صبح امروز (دوشنبه) در راس یک هیئت عالی رتبۀ دولتی به منظور اتحاف دعا به روح مرحوم شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر پیشین کویت و غمشریکی با حکومت و مردم آن کشور، عازم آن کشور گردید.
او قرار است بعد از یک توقف کوتاه برای سفری دو روزه عازم قطر شود و با مقامات ارشد این کشور از جمله شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، شیخ خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی صدراعظم و شمار دیگری از مقامات دیدار و گفت‌وگو کند.
در این سفر رییس جمهور را امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری، محمدحنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه، حمدالله محب مشاور امنیت ملی، عباس بصیر سرپرست وزارت تحصیلات عالی، رنگینه حمیدی سرپرست وزارت معارف، کریمه حامد فاریابی سرپرست وزارت اقتصاد، اجمل رحمانی عضو ولسی جرگه و برخی دیگر از مقامات همراهی می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا