آخرین اخبارجهانسیاست

هیئت طا-لبان در جنوا؛ هدف سفر گفت‌وگو در باره کمک‌های بشری و حقوق بشر خوانده شده است

خبرگزاری دید: هیئت طا-لبان به ریاست لطیف‌الله حکیمی رییس کمیسیون تصفیه وزارت دفاع طا-لبان هم اکنون در جنوا است و سرگرم گفت‌وگو در باره دسترسی به کمک‌های بشری و مسایل مرتبط به حقوق بشر.

جنوا
به نقل از ای‌تی‌اس، یک هیئت طا-لبان روز گذشته به ریاست لطیف‌الله حکیمی رییس کمیسیون تصفیه وزارت دفاع طا-لبان به جنوا پایتخت سویس رفته است.
این هیئت طا-لبان قرار است با مقام‌های سویسی و سایر مقام‌های اروپایی و هلال احمر ملاقات کند. اما وزارت خارجهٔ‌ سویس تاکید کرده است که حضور هیئت طا-لبان در آن کشور به معنی به رسمیت شناختن حکومت طا-لبان نیست.
بر بنیاد این گزارش، بنیاد فراخوان جنوا (The Geneva Call) که برای محافظت از غیر نظامیان در جریان منازعه فعالیت می‌کند، از روز دوشنبه تا جمعه میزبان هیئت طا-لبان در عقب درهای بسته است.
هدف این گفت‌وگوها ارسال کمک‌های بشری بدون موانع برای افغانستان عنوان شده است.
بنیاد فراخوان جنوا با نشر اعلامیه‌ای گفته است که درگیری‌های مسلحانه گذشته، همه گیری کووید-۱۹ و پیامدهای اجتماعی‌ – اقتصادی آن و آب و هوا به ویژه سرمای زمستان، افغانستان را با وضعیت اضطراری پیچیده مواجه کرده است.
در این اعلامیه آمده است که امروز ۲۳ میلیون افغان با خطر سوء‌تغذیه مواجه است و ۹۷ درصد جمعیت آن زیر خط فقر زندگی می کند.
فراخوان جنوا گفته است که به دلیل وضعیت کنونی در افغانستان از این هیئت طا-لبان در کنفرانسی دعوت کرده است تا در مورد وضعیت کمک‌های بشر دوستانه، حفاظت از غیر نظامیان، دسترسی مردم به خدمات صحی، ماین‌های تعبیه‌شده و مواد منفجرناشده، بحث و گفت‌وگو صورت بگیرد.
با این حال، حکومت سرپرست طا-لبان تا کنون در باره سفر این هیئت چیزی نگفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا