آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاستصلح

سید علی‌رضا محمودی:

هیئت مذاکره کننده دولت باید به مردم از جریان مذاکرات آگاهی دهد

سید علی‌رضا محمودی رییس مجمع ملی مردم افغانستان، عدم اطلاع‌رسانی دقیق را ضعف هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان برای گفت‌وگوهای میان‌افغانی خوانده و می‌گوید، مردم را در خلاء اطلاعات قرار دادن، از اعتبار دولت می‌کاهد.

به گزارش خبرگزاری دید، سید علی‌رضا محمودی امروز دوشنبه (۲۴ سنبله) در گفت‌وگو با شبکه طلوع‌نیوز، آزادی بیان و گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای را در کشور از دستاوردهای ۱۹ سال اخیر خوانده و گفت: یکی از دستاوردهای مهم افغانستان در ۱۹ سال اخیر، اطلاع‌رسانی است. اگر اطلاع‌رسانی درست و دقیق صورت بگیرد، اعتماد مردم نسبت به دولت افزایش می‌یابد.
آقای محمودی با بیان این که طالبان یک گروه جنگی است، تصریح کرد: طالبان یک گروه جنگی‌اند و جنگ برای این گروه حیات داده است، بناءً هیئت طالبان نیز به رهبری و اعضای گروه ‌شان پاسخگو می‌باشد. اما، هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان که متشکل از طیف‌های مختلف جامعه است و از یک آدرس کلان به مذاکره رفته، باید اطلاعات لازم را در دسترس مردم قرار دهد.
او در این خصوص اضافه کرد: اگر هیئت مذاکره کننده افغانستان مقدار زیاد اطلاعات را در دسترس رسانه‌ها قرار ندهد، هیچ تضمینی وجود ندارد که برخی از این اطلاعات از رسانه‌های پاکستان و رسانه‌های بین‌المللی بیرون داده شود، پس بهتر است که هیئت مذاکره کننده افغانستان اطلاعات موثق و لازم را در دسترس رسانه‌ها و مردم افغانستان قرار دهد.
آقای محمودی همچنان تصریح کرد که با شروع مذاکرات میان‌افغانی، طالبان حملات تهاجمی شان را افزایش داده‌اند. به گفته او، با چنین رویکردی مردم ما به صلح دست نخواهند یافت.
با این حال، نخستین نشست گفت‌وگوهای میان‌افغانی، روز شنبه (۲۲ سنبله) در دوحه، پایتخت قطر میان هیئت دولت افغانستان و هیئت طالبان با حضور وزیران خارجه و نمایندگان چندین کشور برگزار گردید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا