آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

هیئت مذاکره کننده روند صلح ایجاد شد

وزارت دولت در امور صلح با نشر اعلامیه به تاریخ چهار شنبه (۹اسد) از تشکیل هیئت ۱۵ نفری صلح برای پیشبرد امور مذاکرات با گروه طالبان خبر داده است.

وزارت دولت در امور صلح با نشر اعلامیه به تاریخ چهار شنبه (۹اسد) از تشکیل هیئت ۱۵ نفری صلح برای پیشبرد امور مذاکرات با گروه طالبان خبر داده است.
به گزارش خبرگزاری دید، در بخشی از اعلامیه گفته شده: در نتیجه‌ رایزنی‌های مستمر و همه‌جانبه با طرف‌های ذیدخل داخلی و تلاش‌های جدی حکومت، هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان در پروسه صلح، تشکیل گردید.
اعلامیه افزوده است که« در تشکیل این هیئت که ۱۵ نفر اعضای آن می‌باشند، تنوع سیاسی، اجتماعی و قومی در نظر گرفته شده تا بتواند از سوی جمهوری اسلامی(افغانستان) با درنظرداشت ارزش‌ها و دستاوردهای مردم افغانستان مذاکره کند.»
وزارت دولت در امور صلح افزوده که دولت جمهوری اسلامی افغانستان به برقراری صلح پایدار، عادلانه و باعزت تعهد کامل دارد و در جریان پنج سال گذشته، این تعهد را در عمل به نمایش گذاشته است.
اعلامیه تصریح کرده: وزارت دولت در امور صلح، روابط استراتژیک دولت با دولت در سطح منطقه و فرامنطقه را یک اصل اساسی در امر ثبات کشور می‌داند که در این بین روابط استراتژیک افغانستان و ایالات متحده امریکا از اهمیت بالا برخوردار است. دولت جمهوری اسلامی افغانستان با ایالات متحده در مورد قدمه‌های بعدی پروسه (صلح) در توافق قرار دارد.
گفتنی است که در چند روز گذشته زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان در کابل بوده و روی تشکیل هیئت مذاکره کننده صلح از جانب نظام جمهوری اسلامی افغانستان با حکومت و طرف‌های سیاسی بحث داشته است.
گفته می‌شود زلمی خلیلزاد فردا رهسپار پاکستان شده و پس از آن به دوحه می‌رود تا در مورد امضای توافقنامه با طالبان رایزنی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا