آخرین اخباراجتماعافغانستانحقوق بشرزنانسیاست

هیدر بار: اوضاع حقوق‌ بشر در افغانستان بدتر شده/ مجاهد: حقوق بشر در افغانستان تامین است

خبرگزاری دید: در حالی که هیدربار مسئول بخش زنان دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید وضعیت حقوق بشر در افغانستان بدتر شده است، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طا-لبان با رد اینچنین گزارش‌ها می‌افزاید که حقوق بشر در افغانستان بیشتر از قبل تامین است.


هیدر بار امروز جمعه (۲۷ جوزا) در توییتی ضمن شریک ساختن دیدگاه رییس کمیسیون حقوق‌ بشر افغانستان در نشست شورای حقوق‌ بشر سازمان ملل متحد، این مطلب را بیان کرده است.
شهرزاد اکبر رییس کمیسیون مستقل حقوق‌ بشر افغانستان، در نشست شورای حقوق‌ بشر که ظاهراً به‌ گونه آنلاین برگزار شده، از برگزاری این نشست و گفت‌گوهای آن استقبال کرده است.
خانم اکبر از عدم اقدام عملی در پیوند به وضعیت جاری در افغانستان اظهار ناراحتی کرده است.
شهرزاد اکبر از شورای حقوق‌ بشر سازمان ملل متحد خواسته است که یک بحث فوری در خصوص افغانستان برگزار کرده و قطع‌نامه قوی در مورد این کشور، صادر کند.
در همین حال، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طا-لبان در واکنش به گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی حمایت از حقوق بشر گفته است که حقوق بشر بهتر از گذشته در افغانستان تامین شده است.
نشست شورای حقوق‌ بشر سازمان ملل متحد قرار است تا تاریخ ۸ ماه آینده میلادی ادامه داشته باشد و با توجه به سفر یازده روزه گزارشگر ویژه این شورا به افغانستان، انتظار می‌رود این شورا به پهلوهای نقض آشکار حقوق‌ بشر در کشور بپردازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا