آخرین اخبارجهانسیاست

هیل: جو بایدن جهان را به مکانی خطرناک‌تر تبدیل کرده است

یک رسانه امریکایی که به کانگرس این کشور نزدیک است، با انتقاد از عملکرد داخلی و خارجی جو بایدن در مطلبی گفته است که او جهان را به محلی خطرناکتر تبدیل کرده است.


وبگاه «هیل» وابسته به کانگرس امریکا در گزارشی به اقدامات جو بایدن رییس‌ جمهور امریکا اشاره کرد و نوشت که بایدن در حال تبدیل کردن جهان به مکانی خطرناک‌تر است.
در مقدمه این گزارش با اشاره به سخنرانی رییس‌ جمهور امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل نوشته شده است، هفته گذشته بایدن اولین سخنرانی خود را در مجمع عمومی سازمان ملل ایراد کرد و باز هم مدعی شد که «امریکا بازگشته است» و ایالات متحده قصد دارد «در تمامی بزرگ‌ترین چالش‌های زمان ما هدایت را برعهده گیرد». باید همین‌طور که بایدن می‌گفت، باشد اما متأسفانه واقعیت فعلی بسیار متفاوت‌ به نظر می‌رسد.
این گزارش سپس در بخشی دیگر به خروج شتابزده ایالات متحده از افغانستان اشاره کرد و نوشت که بایدن نه تنها نتوانسته برای امریکا کاری کند بلکه در حال تبدیل جهان به یک مکان‌ خطرناک‌تر است.
این وبگاه امریکایی سپس با اشاره به این موارد ادامه داد، متأسفانه پیامدهای این حقارت در مرزهای افغانستان پایان نمی‌یابد. جهان نظاره‌گر است که ما علی‌رغم داشتن بزرگ‌ترین نیروی نظامی در تاریخ جهان، امریکایی‌ها را پشت خطوط دشمن جا گذاشتیم و دشمنان امریکا از ضعف غیرقابل انکار بایدن بهره می‌برند.
این گزارش در انتقاد از عملکرد جو بایدن مدعی شد که از همان لحظه که بایدن به عنوان رییس ‌جمهور وارد کاخ سفید شد، روسیه حملات سایبری به امریکا را افزایش داد اما این در حالی است که بایدن زمینه را برای تکمیل پروژه «نورد استریم ۲» روسیه فراهم کرد و تحریم‌ها علیه آن را لغو کرد و این نوع تصمیم‌گیری‌های بایدن است که منافع ایالات متحده را در داخل و خارج مختلف می‌کند.
طبق گزارش هیل، بایدن دوران ریاست‌ جمهوری خود را با جنگ علیه انرژی امریکا آغاز کرد. وقتی بایدن به قدرت رسید، برای اولین بار در ۳۵ سال گذشته، امریکا از نظر انرژی دارای استقلال بود و حتی یک بشکه نفت در سال ۲۰۲۰ از عربستان وارد نکرده بود اما بایدن این رویه را تغییر داد و خط لوله کیستون را خراب کرد، قراردادهای اجاره نفت و گاز داخلی را لغو کرد و در نتیجه اقدامات وی قیمت انرژی شروع به افزایش کرد و وی ناگزیر شد که از رقبای خارجی ما درخواست کند تا با افزایش تولیدات خود، به سرپوش‌گذاری بر اشتباهاتش کمک کنند و تمامی این تصمیمات وی موجب از بین رفتن مشاغل امریکا شد و دشمنان ایالات متحده را تقویت کرد.
وبگاه هیل با اشاره به هزینه‌های سرسام‌آور دولت بایدن ادامه داد که اقدامات دولت بایدن موجب تورمی شد که چندین دهه مشاهده نشده بود و هزینه‌های مسکن، سوخت، غذا و و تمامی ملزومات زندگی همگی رو به افزایش رفته است و این در حقیقت یک مالیات اضافی بر هر امریکایی است.
هیل در پایان همچنین در خصوص بی‌اعتمادی همپیمانان امریکا به این کشور نوشت، در میان مهم‌ترین متحدان امریکا، دیگر اعتمادی به بایدن به عنوان یک شریک جدی نیست و در میان رقیبان ایالات متحده نیز، دیگر اعتقادی به این که او می‌تواند از منافع امریکا محافظت کند، وجود ندارد و در میان مردم امریکا نیز دیگر اعتقادی وجود ندارد که بایدن بتواند از اساسی‌ترین آرمان‌های آن‌ها دفاع کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا