آخرین اخبارافغانستانسیاست

وزارت امر به معروف و نهی از منکر:

هیچ ارگان حق ندارد تیلفون مردم را چک کند/ نظامیان حق ارشاد مردم را ندارند

خبرگزاری دید:محمد خالد حنفی سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر از تطبیق نشدن مقررات این وزارت توسط نیروهای امنیتی سخت انتقاد کرده می‌گوید که شهروندان حجاب را رعایت می‌کنند و نباید کسی به خاطر حجاب بدون مراجع مربوطه مجازات شود.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر

شیخ حنفی گفت: مجاهدین تا هنوز صورت و سیرت خویش را با شریعت و سنت برابر نکرده است.
آقای حنفی گفت: با اعلام رعایت حجاب از سوی امارت اسلامی، امروز حجاب و سنت الهی در رسانه‌ها، تالار‌های عروسی، پارک‌ها، دفاتر و دیگر اماکن عمومی رعایت می‌شود، اما اعضای امارت اسلامی حکم الهی و سنت نبوی را بالای خویش تطبیق نمی‌کنند.
وی با بیان این که اطاعت از فرمان‌ها و اوامر مافوق فرض است گفت: دشمنان ما در ۲۰ سال برای ترویج بی‌حجابی در افغانستان ذهنیت‌سازی و تبلیغ کرد، باز هم مردم همه فرایض الهی را رعایت می‌کنند، چرا مجاهدین از فرامین اطاعت نمی‌کنند، وقتی به صورت مجاهدین می‌بینیم فرق نمی‌توانیم که مرد است یا زن.
سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر امارت اسلامی می‌گوید که وزارت‌های داخله، دفاع ملی و ریاست عمومی استخبارات فیصله نموده‌اند‌ تا زمانی که مجاهدین با شریعت و سنت برابر نشوند بایومتریک نمی‌گردد.
آقای حنفی از مداخله ریاست استخبارات در کار‌های وزارت‌اش نیز انتقاد کرده گفت: چرا استخبارات کار وزارت امر به معروف و نهی از منکر و وزارت امر به معروف کار ریاست استخبارات را انجام می‌دهد چرا هر کسی وظیفه خویش را عملی نمی‌کنند.
او تاکید کرد که هیچ کس حق ندارد با استفاده از تطبیق امر به معروف و نهی از منکر مردم را مجازات کنند، جزا و مجازات مجرم مربوط نهاد‌های عدلی و قضایی است.
او درباره فشار‌های بین‌المللی بالای امارت اسلامی گفت: فشار بالای ما است که این کار و آن کار را نکنید که تحریم می‌شوید، بحث به رسمیت شناختن است و مسایل دیگر. اما ما زیر فشار هیچ کسی و کشوری نمی‌رویم چون با خدا معامله داریم.
آقای حنفی گفت: ما تعامل با جهان را می‌خواهیم اما این تعامل نباید به معنی غلامی باشد.
وزیر امر به معروف پیش از این نیز گفته است که یک قدم از تطبیق مقررات عقب نشینی نخواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا