آخرین اخبارافغانستانسیاست

رییس جمهور غنی:

هیچ تریبون جای منبر را گرفته نمی‌تواند/ یک اقلیت فاسد وجود دارد، ملت پاک است

رییس جمهورغنی که در پایان «کنفرانس صدای منبر علیه فساد اداری» در کابل صحبت می‌کرد گفت که علمای دین، جوانان، زنان و در کل ملت عظیم افغانستان فاسد نیست، بلکه یک اقلیت خاص درکشور فساد می‌کند.



رییس جمهورغنی که در پایان «کنفرانس صدای منبر علیه فساد اداری» در کابل صحبت می‌کرد گفت که علمای دین، جوانان، زنان و در کل ملت عظیم افغانستان فاسد نیست، بلکه یک اقلیت خاص درکشور فساد می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور غنی بعد از ظهر امروز یکشنبه ( ۷ اسد) در پایان کنفرانس صدای منبر علیه فساد اداری صحبت می‌کرد گفت:« خوشحال هستم در کشوری زندگی می‌کنم که به خاطر مبارزه با فساد وزیر آن محاکمه شده و جنرال آن به زندان می‌رود و هیچ‌کس فوق قانون نیست.»
رییس جمهورغنی بیان داشت: هیچ‌ کتاب و هیچ رسانه جای صدای منبر را گرفته نمی‌تواند، فساد را تنها به کمک صدای منبر محو خواهیم کرد.
وی علاوه کرد: ما در افغانستان با دو حلقه درگیر هسیتم، یکی حلقه خبیثه و دیگری هم حلقه نجبیه که فساد، فتنه و فجایع از عناصر حلقه خبیثه است.
غنی می گوید: فتنه نظام را از بین می برند و این فتنه جای خاص درفرهنگ اسلامی دارد اگر مثال می خواهید به چهل سال گذشته افغانستان نگاه کنید که فتنه ما را به چه روزی رساند.
رییس جمهور می‌گوید: فتنه فجایع را به وجود می‌آورد که جهاد ما را همین فتنه ناکام ساخت.
رییس جمهور بیان داشت که: خط عدالت خط پیامبر و خلفای راشدین می‌باشد و همه به شمول خودم باید دربرابر قانون جواب‌گو باشند.
رییس جمهور غنی ازعلمای کشور خواست که دربرابر فتنه و فساد صدای خویش را بلند کنند.
از سویی هم، مولوی قیام‌الدین کشاف رییس شورای علمای افغانستان، رشوه گرفتن، غصب زمین، تصاحب بیت‌المال بدون موجب، زورگویی، اختلاس و خیانت در حق ملت را فساد خوانده و از حکومت خواست درمقابل مفسدین مبارزه جدی کند.
مولوی کشاف خطاب به رییس جمهور گفت: شما مبارزه را آغاز کنید ما با جدیت تمام از شما حمایت می‌کنیم.
رییس شورای علمای افغانستان گفت: مفسدین باید منزوی شوند، نه احترام و حق مظلومین باید گرفته شود که علما دراین امر با حکومت همدست خواهند بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا