آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

سید علی‌رضا محمودی:

هیچ جریان سیاسی برای تامین صلح تلاش جدی نکرده است

سید علی‌رضا محمودی رییس جریان سیاسی توافق ملی و تغییر، می‌گوید که در طول نزدیک به دو دهه گذشته هیچ جناح سیاسی برای تامین صلح پایدار در کشور تلاش جدی نکرده است.

سید علی‌رضا محمودی رییس جریان سیاسی توافق ملی و تغییر، می‌گوید که در طول نزدیک به دو دهه گذشته هیچ جناح سیاسی برای تامین صلح پایدار در کشور تلاش جدی نکرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، سید علی‌رضا محمودی رییس جریان سیاسی توافق ملی و تغییر در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی می‌گوید که متاسفانه هیچ جریان سیاسی در بحث صلح تلاش جدی نداشته و همواره در جهت منافع شخصی و تیمی خود کوشیده‌اند.
او گفت که جای شرم است که ملتی مدعی تاریخ پنج هزار ساله باشد، قربانی‌ها و شهدای زیادی در راستای آزادی و دولت سازی داشته باشد، با یک توییت ترامپ تمام سرنوشت آن تغییر کند.
آقای محمودی تصریح کرد، اگر سیاسیون و فیگورهای سیاسی می‌خواهند عزت داشته باشند، باید در محور منافع ملی کشور جمع شوند و با گذشتن از منافع کوچک شخصی و تیمی افغانستان را به دست آورند.
این چهره سیاسی کشور تاکید کرد که طالبان را منحیث یک جریان نظامی و سیاسی نمی‌توان نادیده گرفت و آیا سیاسیون ما تدبیر برگزار کردن یک نشست میان‌افغانی را ندارند که بیایند گرد هم بنشینند و برای منافع ملی تصمیم بگیرند.
به باور آقای محمودی، در نزدیک به دو دهه گذشته هیچگاه از مردم افغانستان نمایندگی درست نشده و همواره رهبران و فیگورهای سیاسی برای منافع تیمی و حزبی و شخصی خویش چانه زده‌اند.
محمودی گفت که حکومت نیز همواره نسبت به قضایای مهم و سرنوشت ساز کشور نگاه کمپاینی و تیمی داشته و کل سرنوشت کشور را سپرده به دست یک تیم خاص و انتخاباتی.
گفتنی است که دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا در یک توییت گفت که مذاکرات دوحه میان امریکا و طالبان را متوقف کرده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا