آخرین اخبارافغانستانزنانگزارش

رولا غنی:

هیچ قدرت نمی‌تواند زنان افغانستان را به عقب برگرداند

رولا غنی همسر رییس جمهور غنی با تأکید بر آن که دیگر زمان آن گذشته که صدای زنان در رسانه‌ها خاموش گردد، می‌گوید هیچ قدرتی نمی‌تواند زنان افغانستان را به عقب برگرداند.

رولا غنی همسر رییس جمهور غنی با تأکید بر آن که دیگر زمان آن گذشته که صدای زنان در رسانه‌ها خاموش گردد، می‌گوید هیچ قدرتی نمی‌تواند زنان افغانستان را به عقب برگرداند.
به گزارش خبرگزاری دید، رولا غنی که امروز پنجشنبه(۱۶ حوت) در یک نشست مطبوعاتی به مناسبت دومین سالگرد ایجاد مرکز حمایت از زنان جورنالیست ودر آستانه هشتم مارچ روز جهانی زن، گفت که حکومت از حقوق زنان قویاً حمایت می‌کند و نقش و جایگاه آنان در گفت‌وگوهای صلح در نظر گرفته می‌شود.
او تأکید کرد صلحی که در میز مذاکرات آن زنان حضور نداشته باشند، نخواهد شد.
بانو غنی، آزادی بیان را از دستاوردهای مهم کشور دانست و گفت که صدای زنان نسبت به هر زمان دیگر اکنون بلندتر است.
او با اشاره به آن که موجودیت زنان خبرنگار در رسانه‌ها به زیبایی آزادی بیان افزوده است، از زنان خبرنگار خواست سعی کنند ظرفیت علمی و کاری‌شان را بلند ببرند.
حسینه صافی سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، در این نشست به زنان خبرنگار اطمینان داد که حکومت در کنار تمام خبرنگاران به ویژه خبرنگاران زن قرار دارد.
وی از صاحبان رسانه‌ها در خواست کرد که امتیازات خبرنگاران زن را با خبرنگاران مرد یک‌سان در نظر گیرند و به امنیت محیط کاری و امکانات کاری زنان جورنالیست توجه کنند.
رضا معینی مسئول خبرنگاران بدون مرز برای افغانستان و ایران، آزادی بیان را در کشور در مقایسه با کشورهای منطقه پیشتاز دانست و از جامعه جهانی خواست تهدیدهایی را که متوجه آزادی بیان و رسانه‌ها است جدی بگیرند.
فریده نیکزاد مسئول مرکز حمایت از زنان جورنالیست و برگزار کننده نشست دومین سالگرد ایجاد این مرکز از صاحبان رسانه‌ها خواست پالیسی‌های منابع بشری و جندر را برای زنان جورنالیست در نظر بگیرند.
او هدف ایجاد مرکز حمایت از زنان جورنالیست را حمایت از زنان جورنالیست، آزادی بیان، تقویت ظرفیت‌های مسلکی آنان و پشتیبانی از ارزش‌های دمکراسی عنوان کرد.
در دومین سالگرد ایجاد مرکز حمایت از زنان جورنالیست به چند تن از بانوان مطرح در عرصه خبرنگاری، تحسین نامه و تحایف توزیع شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا