آخرین اخبارافغانستانسیاست

اشرف غنی:

هیچ موضوع نمی‌تواند مانع برگزاری انتخابات ‌شود

محمد اشرف غنی در نشست کابینه می‌گوید که هیچ نوع مانع مادی موجب تعلل در برگزاری انتخابات شده نمی‎تواند و معیار نظام مردمی همانا انتخابات است؛ زیرا خواست مردم در آن تجلی می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری دید، محمد اشرف غنی در جلسه کابینه به برگزار شدن انتخابات در زمان تعیین شده تأکید کرد و گفت: دولت روی پروسۀ صلح نیز تمرکز جدی دارد و چارچوب رسیدن به صلح را قطعنامه لویه جرگه که از ارادۀ مردم افغانستان ناشی شده، تعیین نموده است.

غنی همچنین از وزارت‌ ارشاد، حج و اوقاف و ادارۀ تدارکات ملی پیرامون کارکردهای این دو نهاد در راستای فراهم‌آوری سهولت‌ها برای اعزام حجاج به «بیت‌الله الحرام» و آغاز پروسۀ پرواز حجاج ابراز سپاس‌گزاری نمود و از وزارت‌ها و ادارات دولتی خواست که در رابطه به پروسۀ حج همکاری همه جانبه نمایند و به ویژه وزارت امور خارجه را مؤظف نمود تا تمام امکانات را جهت تسریع این پروسه فراهم سازد.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که اکثر نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و سیاسیون، اشرف غنی را مانع اصلی برقراری صلح و برگزاری انتخابات می‌خوانند و می‌گویند که غنی با استفاده از امکانات دولتی و پول بیت‌المال به سفرهای ولایتی می‌رود و به مردم پول توزیع می‌کند و از آن‌ها امضا و تعهد رأی می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا