آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

طالبان:

هیچ نوع گفت‌وگویی با حکومت کابل نداریم


گروه طالبان با نشر یک خبرنامه، سخنان اخیر جنرال جان نیکلسون فرمانده‌ عمومی نیروهای امریکایی و ناتو را مبنی بر گفت‌وگوی سری میان شماری از رهبران طالبان و حکومت افغانستان، رد کرده‌ است.
به گزارش خبرگزاری دید، این گروه در خبرنامه‌‌اش گفته‌ است که اظهارات فرمانده‌ عمومی نیروهای خارجی بی‌اساس است و گروه طالبان با طرف‌های بی‌صلاحیت گفت‌وگو نمی‌کند.
در خبرنامه طالبان آمده که هیچ‌یک از رهبران این گروه با حکومت در حال مذاکره نیست و اگر وارد گفت‌وگو شود این موضوع را به شکل علنی اعلام خواهد کرد.
گروه طالبان هم‌چنان علاوه کرده است، تا زمانی که نیروهای خارجی در افغانستان حضور داشته باشد، آنان هرگز وارد گفت‌وگو نخواهند شد.
اخیراً جنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان گفته‌ که گروه طالبان و مقام‎های حکومت در حال گفت‌وگوی سری برای برقراری آتش‌بس هستند.
بی بی سی، به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داده که جنرال نیکلسون در این نشست گفته که فعالیت‌های دیپلماتیک و مذاکرات زیادی پشت پرده و در سطوح مختلف جریان دارد.
آقای نیکلسون گفته است:«باید خاطر نشان کنم که آنان به صورت سری با هم دیدار کرده‌اند. آن‌ها توانسته‌اند که مذاکرات را پیش ببرند.»
گفتنی است که برخی از منابع از انجام گفت‌وگو میان طالبان و حکومت بر اساس سناریویی که حکمتیار مطرح کرده بود نیز، خبر داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا