آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

عمران خان در واکنش به ادعاهای ترامپ:

هیچ پاکستانی در حملات ۱۱ سپتمبر دست نداشت/ بهتر است ترامپ حقایق تاریخی را مطالعه کند

نخست‌وزیر پاکستان در واکنش به ادعاهای «دونالد ترامپ» رییس جمهور امریکا مبنی بر حمایت پاکستان از تروریزم، گفت هیچ پاکستانی در حادثه ۱۱ سپتمبر دست نداشته است.


نخست‌وزیر پاکستان در واکنش به ادعاهای «دونالد ترامپ» رییس جمهور امریکا مبنی بر حمایت پاکستان از تروریزم، گفت هیچ پاکستانی در حادثه ۱۱ سپتمبر دست نداشته است.
دونالد ترامپ روز یک شنبه ( ۲۷ عقرب) بار دیگر پاکستان را به حمایت از تروریزم متهم کرد و گفت: آن‌ها هیچ کاری برای ما نکردند.
ترامپ در گفت‌وگو با «فاکس نیوز» با بیان این که واشنگتن میلیاردها دالر کمک نظامی و غیر نظامی به اسلام‌آباد کرده است، دولت پاکستان را به حمایت از «اسامه بن لادن» (رهبر پیشین گروه القاعده) متهم کرد.
وی گفت: همه می‌دانستند که اسامه بن لادن در نزدیکی آکادمی ارتش (شهر ایبت آباد پاکستان) زندگی می‌کرد.
این اتهامات در حالی بیان شد که مقامات اسلام‌آباد وجود هر نوع پناهگاهی را برای تروریست‌ها در این کشور رد کردند.
عمران خان نخست‌وزیر پاکستان نیز عصر دوشنبه با انتشار پیامی در «توییتر» در پاسخ به ادعاهای ترامپ گفت: دولت پاکستان هیچ دخالت در حادثه ۱۱ سپتمبر نداشته است.
عمران خان در ادامه پیام توییتری خود افزوده است: جنگ با تروریزم برای پاکستان بیش از ۱۲۳ میلیارد دالر هزینه داشت در حالی که امریکا تنها ۲۰ میلیارد دالر کمک کرده است.
نخست وزیر پاکستان در پاسخ به ادعاهای ترامپ گفت:مناطق قبیله‌ای پاکستان در جنگ علیه تروریزم ویران شد و میلیون‌ها نفر از خانه و کاشانه خود آواره شدند.
نخست‌وزیر پاکستان در ادامه پیام توییتری خود از رییس جمهور امریکا خواست که نام یک متحد دیگر را که چنین فداکاری بزرگی کرده نام ببرد.
ترامپ در روز نخست ماه جنوری سال ۲۰۱۸ نیز با اعلام قطع کمک‌های نظامی به پاکستان، گفته بود که دولت امریکا طی ۱۵ سال گذشته در اقدامی احمقانه به دولت پاکستان ۳۳ میلیارد دالر در جنگ با تروریزم کمک کرد در حالی که آن‌ها هیچ کاری نکردند.
شاهد خاقان عباسی نخست‌وزیر وقت پاکستان در واکنش به سخنان ترامپ گفته بود: کمک‌های امریکا به پاکستان طی یک میکانیزم از پیش تعریف شده صورت می‌گرفت که بر اساس آن امریکا باید هزینه‌های جنگ با تروریزم را به دولت و ارتش پاکستان پرداخت می‌کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا